22 jaren

Oostenrijk, GrΓΆbming

Vanmorgen tegen 7 wakker en ontbijt tv tot 8. Gisteravond lang liggen draaien want mijn arm deed flink pijn en ik kon dus niet aan die kant op mijn zij liggen. Een poosje gekoeld en een paracetamol en weer erin om te slapen.
Vanmorgen doet het nog steeds zeer en echt alleen mijn bovenarm. Na het opstaan ochtend dingen , keuken opgeruimd , vaatwasser aan, overal gordijnen open en alles wat ik op mijn rondgang tegen kwam opgeruimd. Is meestal zo hetzelfde begin van de dag, voel me ook niet lekker als ik niet mijn vaste ronde kan doen . Iedereen zijn handicaps.
De lucht is blauw en al 7 graden en nog geen wind. Wind komt meestal in de middag.
Het was heerlijk om naar de huisarts te wandelen. De vorige keer duurde het 1 1/2 uur dus ik verwachtte een lange zit. Maar er kwam een noodval binnen met een allergische reactie van een bijensteek en ze hebben maar 1 standaard en je mag ook niet dicht bij elkaar en behalve mij en de andere dame ook nog de huisarts en de assitente in dat kleine kamertje. Allen ingeent dat wel. Maar ze lieten mijn infuus steeds sneller lopen en vroegen steeds geen problemen en nee die had ik niet. Dus in een 3 kwartier klaar. En buiten was het al zo heerlijk warm dat ik alleen in mijn tshirtje kon wandelen. Dan eerst naar de bank want ik had het kleine geld uit het potje van de kinderen van de week in de telmachine gedaan dan wordt het op mijn rekening geschreven en ik wilde dan het geld er nu weer af halen en in hun potje doen. Maar dan papiergeld. Beide toch een 30 Euro en ondertussen bij het opruimen weer geld gevonden (komt meestal uit de kleding van Jannick) dat deel ik dan tussen hen en doe het in hun potjes. Zakgeld voor als we naar Nederland gaan. Dan naar de apotheek want ik moet nog 2x aan het infuus. De huisarts vond mij al beter uit mijn ogen kijken.
Helaas nu 12 uur en het begint weer dicht te trekken en ook weer wind.
Een 22 jaar geleden was ik doodnerveus , we zijn bijna 22 jaar getrouwd. Ik ga vanavond toch maar oranje tompoezen maken. De ochtend na ons trouwen werden we in het hotel wakker met oranje tompoezen bij het ontbijt. Dat hebben we erin gehouden ook al is het geen koninginnedag meer.
Helaas wilde het bladerdeeg niet dus tijd voor variatie en ontbijten we morgen met puddingbroodjes. Het is tenslotte ook geen Koninginnedag meer, zelfs geen Koningsdag.
Het is redelijk weer gebleven maar de wind maakt het onaangenaam.