het is ECHT winter , zo VEEL sneeuw.

Oostenrijk, Schladming

Hadden we gisteren al een 25 cm sneeuw vannacht zeker nogmaals 25cm erbij en het bleef maar sneeuwen dus tegen de middag alweer 10 cm erbij. We blijven sneeuwruimen en de auto schoonmaken. Het waait waanzinnig hard wat het in de bergen dus gevaarlijk maakt lawinegevaar is dan met die enorme hoeveelheden in de bergen valt nog meer dan beneden en dan die wind die duinen en bretten maakt. Was even naar de praktijk van de huisarts want ik heb nog steeds een recept nodig maar alleen nooddienst wel gelijk wat inkopen meegenomen. Dan met veel stress de waterfilter in de koffiemachine vervangen, Hoeveel water ik er ook in laat lopen de machine wil het dan nooit doen. Dus filter eruit en wilde hij het ook niet doen alles uit en dan weer aan en ja hij doet het weer. Opnieuw filter erin en ja eindelijk.
In de morgen kregen we bezoek van de Sternsingers dus snel Ingrid en Theresa gewaarschuwd zodat we met zijn allen konden luisteren. Middageten was snel klaar lekker de aardappeltjes die ik gisteren had meegekookt opgebakken, boontjes erbij en Jan de laatste cordonblue en ik dit keer de mini Pute Schnitzels.
In de middag met Jan mee naar Schladming , had nog het een en ander op mijn boodschappenlijstje staan.
Ik had best heel veel gekocht want er is uitverkoop dus ik was blij dat Jan me weer kwam oppikken. Het sneeuwde niet normaal meer en het werd al flink koud. Voor mezelf 2 broeken voor het voorjaar gekocht want wit draag je niet nu. Denk er over om ze misschien te verven. Ze hebben mij 1 euro per stuk gekost. Omdat morgen een vrije dag is kon ik vleesschotels kopen voor de helft en die heb ik ingevroren . Als ik dan wil gourmetten of fonduen heb ik in voorraad. De terugweg vanuit Schladming was heel veel wind en heel veel sneeuwval en we waren blij dat we veilig thuis aankwamen. We wilden eigenlijk vanavond naar Stainach omdat de Glöckenlauf daar is maar we nemen geen risico en blijven lekker thuis. Dan even naar beneden en Jannick had smootys gemaakt en ik kreeg er een van hem. Ik was altijd een beetje huiverig voor groente in een smooty maar deze met banaan, peer ,gojibeeren, zonnebloempitten en spinazie was erg lekker. Dan weer naar boven en om half 9 ging de deurbel, dus Jan naar beneden waren daar de oude wijven (Perchtin), ze stoffen en kloppen en spreken niet , ze poetsen alle slechte dingen weg en daarvoor geef je ze wat geld.
Nu dan maar aan een glaasje wijn, een lang weekend.