wandelen

Oostenrijk, Kleinsölk

Woensdag 13 juli
Snikheet, zelfs om 7 uur in de ochtend al 21 graden , dus dik in de 30 graden overdags. We hadden gisteravond al lang buiten gezeten omdat het gewoon warm blijft.
Jan moest werken vandaag en ik ben met Diane en Jordy naar de Breitlahnalm gegaan en vandaar naar de Schwartzsee en de Harmeralmhütte. Was een mooie wandeling en ik kon veel uitleg geven over wat er te zien was vooral met betrekking van wat er afgelopen jaar gebeurd is.
Ik heb met Jordy de hele weg samen gelopen en Diane al fotograferend er achter aan.
Vlak bij de Harmeralmhütte zag ik een slang. Vlak daarvoor had Diane me gevraagd of ze door het gras naar het water kon lopen en ik had haar gezegd als je goed op let waar je loopt. Ze zei na de slang gezien te hebben als ik dat had geweten had ik het niet gedaan. Ik heb de foto bij de Harmeralmhütte laten zien en die zeiden dat het een Kreuzotter is die giftig is.
Na echt over heerlijke kaiserschmarren gegeten te hebben ( van melk eieren enz van de Harmeralmhütte) en een groot glas schiwasser voelden we ons weer gesterkt en zijn we terug gaan lopen. Ze waren bij ons ook weer aan het hooien geweest en het was een drukte want iedereen is dan op de boerderij. Jan heeft nog geholpen het hooiin de hooischuur te bergen. Daarna heeft hij de messen geslepen van de maaiers. Ik heb een poos op de trap voor het huis gezeten met Gaby een zusje van Hannes. Diane ging koken. Jannick kwam flink verbrand op zijn rug terug ondanks smeren. Jan zat nog een biertje te drinken buiten met Hannes, Jordy zat daar ook.
Dan hebben we heerlijk gegeten. Dan hebben we tot half 12 buiten gezeten. Onder genot van een pilsje of een radler. Daarna zijn we borreltjes gaan proberen en likeur. Jannick had een golden delicius van een procentje of wat de eerste slok brandde alles dood daarna werd het steeds lekkerder.