Nog steeds koud en regen

Een goede nachtrust gehad en fris en fruitig wakker.
Het weer is troosteloos maar we mogen blij zijn met een paar regendagen , in grote delen van Oostenrijk is het ontbreken van sneeuw en regen een probleem. Maar het mag wel een beetje warmer worden.
Ingrid kwam een beetje later koffie drinken want ze was naar de kapper gegaan. Vanmorgen zijn Silke en daarna Gabi voor Sabrina er dus heeft ze wat vrije tijd voor zichzelf. Theresa heeft gevraagd of wij haar vandaag van de Kiga willen halen en dat doen we. We moeten toch naar het gemeentehuis en de apotheek en kunnen we haar op de terugweg meenemen. Ik heb al het vage idee dat ze gelijk bij ons blijft want ze komt vanavond slapen. Morgen gaan we naar Graz naar Koningsdag. Ondertussen gaan we er vanuit dat het nu toch snel gaat gebeuren voor Sabrina . Dus de afspraken lopen bij mij binnen. Een tupperparty bij Barbara (vriendin van Ingrid), moederdagvoordracht van Theresa van de Kiga, de karatelessen van Theresa en uiteraard moeten we haar dan ook halen en brengen van de Kiga. Zo lang Ingrid nog met Sabrina thuis is doet ze zelf de dingen maar ik moet rekening houden dat het ineens op ons bord ligt. Het is een zware tijd want wachten is slopend.
We gingen na de koffie met Ingrid op weg, eerst naar het gemeentehuis voor de papieren dat is allemaal gelukt. Dan naar de apotheek de recepten voor medicijnen verruild. Dan hadden we nog tijd dus maar een rondje Caritas en even naar de Unimarkt dan toch Theresa gehaald. Theresa was helemaal vol van de Meiboom die ze bij de Kiga hebben opgesteld. Uiteraard hadden ze allemaal gekeken. Maar ze ging wel thuis eten want ze is gek op Gulash en dat gingen ze eten. Moest wel beloven dat ze als ze bij ons vanavond is ze ook een gehaktbal zou krijgen.
Jan was bezig om de video aan de praat te krijgen maar het lukt echt niet , hij denkt dat het kinderslot aan staat en die kan je er zonder de afstandbediening niet afhalen . De afstandbediening die we erbij kregen was nieuw maar dat merk stond er niet bij dus Jan houdt het voor gezien. Dan heb ik een doos met Nintendospullen van Jannick gehaald en hebben we de Nintendo Snes aangesloten .
Suzanna kwam voorbij want ik moest nog papieren invullen voor het AMS.
Theresa kwam en die was helemaal blij en ging spelen maar dat viel niet mee merkte ze al snel. Oma is geen grote hulp daarbij. Al kreeg ik wel wat dingen voor elkaar. Jannick kwam uit zijn werk voorbij dook er achter en Theresa met open mond kijken hoe het moed. Jannick speelde Alladin helemaal uit dus ze weet nu wat ze moet oefenen. Jannick at dan ook maar een broodje kroket mee en koffie pas om 19 uur vertok hij naar huis . Theresa gaat zich nu bedklaar maken dan kan ze nog Kika in de slaapkamer kijken.