Faschingdienstag

Vanmorgen om 7 uur wakker en dan wat tv en ingesukkeld. om kwart voor 9 werd ik weer wakker en opgestaan.Broodjes voor het ontbijt gemaakt en Jan wakker gemaakt.
We gaan straks naar het Katerfrüstück bij de Spar daar krijg je gulash en bier. Jannick moest vanmorgen iets doen dus we gaan wat later. Helaas ging de complete familie van beneden naar Liezen en Jan wilde niet naar het Katerfrühstück dus alleen op pad. Het was reusachtig gezellig en druk . De gulash en de Semmel lekker en ook mijn Radler ging probleemloos erin. Dan nog wat inkopen gedaan. Het was zo warm in de morgen al dat ik mijn jas heb uitgedaan. Echt lenteweer zonnig en warm.
Mijn bollen komen al op in de bakken en mand op het balkon. In de zon op het balkon 30 graden. Een heerlijke wandeling gemaakt zodat ik nu aan 6000 stappen kwam. Ik beweeg al heel lang niet genoeg en daar ben ik verandering in aan het aanbrengen. Ik kom meestal aan 3000 met moeite en nu ben ik via 4000 naar 5000 en nu op de 6000 gegaan. Jan beweegt helemaal niet die zit de hele dag. Ik kan hem ook steeds minder er toe bewegen. Dus nu dwing ik mezelf om te lopen. Het gaat al een poosje goed. Al kost het me veel moeite om mezelf er toe te zetten. Dat is dus ook een stap vooruit.
De familie kwam terug en Theresa heeft nu eindelijk haar horloge waar ze mee gevolgd kan worden en bellen met alleen opa,oma papa en Meli. Ze had hem al een2 maanden geleden maar toe was hij kapot nu eindelijk een nieuwe. Eind van de middag kwam ze huiswerk maken,. Ze moest persoonsvorm en onderwerp zoeken in een leesstuk. Nu was Meli pas al in het Duits met haar bezig geweest en nu ik in het Nederlands. Ik kon haar er niet toe brengen om het goede antwoord eruit te krijgen dus Meli mee naar boven en die in het Duits want ik ken de termen in het Duits niet, Met moeite heeft ze het klaar gekregen. In het Duits hebben ze het over een tun woord. Dus dan streept ze sport aan. Ik haar gezegd het eerste werkwoord is de persoonsvorm maar dan herkend ze het voltooid deelwoord en niet het eerste werkwoord. Dus ze moet nu elke dag oefenen maakt niet uit in het Duits of Nederlands het principe is hetzelfde.
Verder let ze niet op interpunktie dan ziet ze de punt aan het einde van een zin niet en schrijft het een uit de ene zin en het ander gwoon in een andere zin.
Dan net even verslag beneden gedaan en toen gingen ze met zijn allen en Mark was er ook kwartetten met het Woezel en Pip kwartet. Dan moesten ze uitleggen wie Woezel of wie Pip is aan Mark. Sabrina heeft dan een kaartenstandaard en Meli kijkt of ze het goed doet.