Happy New Year

2010
Een afsluitjaar
een moeilijk jaar
een jaar met een nieuw begin
Een beetje dichter naar de volwassenheid

Vrijdag 1 januari 2010
Een goed 2010 van ons allen hier voor iedereen. Uiteraard hopen we zelf ook op een goed 2010. In ieder geval weer goede moed verzameld om dit jaar te beginnen.
Vandaag begint ook weer mijn nieuwe emigratiereis , alweer de 5e en voor Jannick is het de 6e . Aan de zijkant zie je 1e 2e 3e enz. reis staan , die staan voor mij als jaargangen. Dus als je iets terug wil lezen kan je daar de voorgaande jaren vinden. Het afgelopen jaar is weer sneller gegaan dan de voorgaande , de tijd vliegt gewoon weg.
Soms is dat fijn als je snel dingen wil vergeten maar ook de mooie en fijne dingen gaan snel.
Gistermorgen een grote hoeveelheid oliebollen gebakken en wat appelflappen. Dank Annemarieke voor het meenemen van het oliebollenmeel. Ik heb buren en kennissen voorzien van oliebollen en van mijn buurvrouw weet ik dat ze hier in Oostenrijk ook oliebollen kennen en dan heten ze gebackene Mauser. Ik weet niet of ik het goed schrijf. Ik heb ze nog nooit gezien en mijn buurvrouw zei ook dat de mensen het ook niet meer maken.
Ik had ook een schaal met oliebollen bij Fit en Fun gebracht en Reini begon er gelijk aan.
Jannick zei dat zijn andere collega’s ze ook hadden laten smaken.

We hebben nog steeds geen sneeuw maar het zou moeten komen dit weekend. Of het echt zo is of dat dit de vurige wens is van de mensen?? Reini denkt erover om sneeuw te kopen voor zijn lesgebied. Want nu moet hij het in het stadiondeel doen waar de andere skischolen ook les geven en er erg veel mensen daar langlaufen. Ze komen met bussen vol naar het stadion.

Jan gaat zo Jannick halen , hij heeft de jaarwisseling bij Bettina thuis doorgebracht. Maar hij moet vandaag om 10 uur alweer op zijn werk zijn. Hij had gisteren na werktijd met wat collega’s en Reini nog een glaasje Sekt gedronken. Reini had hem daarna thuis gebracht.

Wij hebben de avond doorgebracht met Jan Jaap en Paul de Leeuw , die werden op BVN uitgezonden. We vonden het zo gezellig dat we tot het einde hebben zitten kijken en we dus om 2 uur naar bed gingen. Om 12 uur waren we naar buiten gegaan en het was helaas mistig.
Maar we konden wel heel veel mooi vuurwerk zien. Het is zeer bijzonder om dat in de bergen te zien , helaas werd het al snel te mistig om de bergen nog te kunnen zien.

Vandaag gaan Albert en Marleen weer naar huis. Ze hebben een weekje in het huis van Jannick gezeten. Ze waren met zijn viertjes en dat ging uitstekend. Ondanks de verwarming perikelen. De kachel was niet stuk maar ze hadden de ventilator niet uitgezet. De kachel verwarmt in de nacht op goedkope stroom en slaat dat op in de stenen die erin zitten dan kan je overdag de ventilator aanzetten en die verspreidt dan de warmte. Het is voor Jannick een verkeerd systeem want hij is veel weg en dan laat je de verwarming niet aan staan en als hij dan thuis komt is het koud en niet gelijk warm maar pas na een dag .