een beetje ZONdag

Vanmorgen pas tegen achten wakker en goed geslapen dus uitgerust, Ik wil niet zeggen fit maar aardig in die richting. Eerst een half uurtje tv en mijn ontbijt met een koffie in bed. Dan opgestaan om te douchen ondertussen mijn bed afgehaald en nadat ik uit de douche kwam was Jan ook opgestaan. Had ook zijn bed afgehaald en kon ik de wasmachine vullen. In de keuken een beetje opgeruimd , de deuren open , was nog niet heel warm met 14 graden maar een beetje frisse lucht kan geen kwaad. Gisteravond hadden we het zo frisjes dat ik de houtkachel had aangemaakt. Het is zwaar bewolkt met hoopvolle kleine doorschemerende blauwe plekjes.
Ingrid was al in de tuin om onkruid uit te trekken dat gaat makkelijker met hele kluit als het nog nat is.
We gaan straks wel weer verder met de kinderkamer maar alles op ons gemak vandaag het is tenslotte zondag.
Het was om 10 uur toch al 18 graden dus het lijkt wat te worden. Voor de natuur zal al die regen wel weer goed geweest zijn er waren alweer branden door de droogte.
Ingrid kwam met Sabrina koffie drinken en ik haar was gedroogd en mijn eigen was de lakens op het balkon gehangen, Dan zijn we weer begonnen aan de kinderkamer. Ingrid had rolletjes voor het gordijn maar geen stopjes dus heeft Jan 2 schroefjes erin gedraaid daarna de boekenkasten in elkaar gezet.Dan eerst eten bij Ingrid en de kinderen. Jannick was naar Liezen voor overleg van het RK . Er komt een Corona testcentrum daar. Na het eten nog koffie gedronken en dan weer aan de slag. jan heeft de kasten aan de kant van Theresa aan de miuur vastgezet en aan elkaar gezet en bij Sabrina aan de muur en tegen de paal aan de wand. Dan is hij naar boven gegaan om de F1 te kijken . De prijzen van de F1 zijn gemaakt van hout en gemaakt bij Tischlerei Kotrasch in Haus die het ook ontworpen hebben. Hamilton heeft zich nogal laatdunkend uitgelaten dat hij het niets vindt.
Ondertussen was Jannick thuis gekomen met een blad vol met 24 verrassingseieren heeft hij gekregen bij het RK. En hij zei dat er weer een Felsstürz in een toeristen attractie was geweest dit keer in Hallein bij de Eiswelten. In ieder geval 1 jongen van 14 dood en 1 zwaar gewond en er moesten meer dan 100 mensen geevacueerd worden. Er zijn de laatste tijd veel kleien aardbevingen geweest en dan die enorme regen . Daar zijn overdekte lawine galerijen en net waar het niet was kwam het naar beneden. De bergen blijven onberekenbaar.Ingrid , Theresa en ik zijn de boekenkasten gaan vullen dus ik heb alle dozen weer naar boven gedragen. Het begint nu bewoonbaar te worden.
Ingrid 4 grote tuinafval bags naar de gemeente brengen want tuibafval kan altijd.Morgen komen de kledingkasten en gaan we de elektriciteit, verlichting enz aanleggen/aanpassen.