Wat een sneeuw

Oostenrijk, Aich-Assach

Vanmorgen op tijd wakker voor de wekker , hoefde ook pas om 9 uur op mijn werk te zijn. Ik had gisteren gevraagd om een uurtje later te beginnen ivm de vakantie van de kinderen en de sneeuwval. Dus nu waren ze wel allemaal op al moesten ze nog ontbijten. Om half 8 ging het alarm en even bij Jannick nagavraagd wat en waar. Omdat wij over de 320 moesten. Maar het was bij Stein ad Enns. Voor we weg konden moesten we eerst 70 cm tot een meter sneeuw ruimen en wachten tot de sneeuwruimer klaar was met de weg. Die maakt een middenpad en dan moet je alle sneeuw daarna naar het midden scheppen dan haalt hij het met de volgende rondgang weg. Dan schuift en tilt hij alles de Bach in. Ik was gelukkig maar 5 minuten later op mijn werk daardoor. Jan heeft de auto uitgegraven en moest zien dat hij op de weg kwam dat lukte niet gelijk maar uiteindelijk wel. Het was hard werken vanmorgen en ik ben dan ook na eerst sneeuw scheppen en dan 3 uur zwaar werk kapot. Ik had Jan al gebeld om mij op te halen maar die moest even wachten want Christine had mij nog een koffie gemaakt. Dus eerst koffie drinken met haar in het atelier. Ze maakt erg mooie dingen en verkoopt ook werk.
Het sneeuwt nog steeds maar gelukkig niet meer zo hard wel komt er nu opnieuw winden zelfs behoorlijke wind opzetten. Maar het wordt geen orkaankracht meer.
Ingrid had een behoorlijke maaltijdsoep gemaakt en we konden mee eten.
Dan werd ik gebeld door de Hongaarse moeder en die komt vanmiddag langs , ze heeft 3 dagen na schooltijd iemand voor de kinderen nodig . En op maandag dinsdag en woensdag is dat geen probleem. Dus kijken wat we ermee kunnen.

Van Diane een fotofilmpje gekregen van 5 april 2009 onder die datum staat het nu ook op de site. Alweer bijna 10 jaar geleden.

En jajaja kijk Bianca hij is gekomen de kaart van jullie. Het allergrootste exemplaar die we gekregen hebben. De envelop was in stukjes ,het had duidelijk ergens tussen klem gezeten.
Fiep probeert of hij in onze krib past , hij vindt dat hij erin hoort.
Theresa heeft een van de kerstdorpjes omgetoverd tot een Fillydorp-

Rond 15 uur is Jan weer zijn auto gaan schoonmaken en gelijk maar weer de bodem want hij stond alweer kniehoog in de sneeuw. Ondertussen alweer de sneeuwschuiver geweest en het blijft maar sneeuwen.Ook de komende dagen blijft het sneeuwen en het gaat ook behoorlijk vriezen en bij bv minus 15 op de berg is het gevoelstemperatuur min 31 graden door de wind. Er kwam net op het nieuws dat er problemen bij de Stausee in Größsölk zijn en ondertussen Sankt Nikolai van de buitenwereld afgesneden is. In Hieflau zijn er meerdere zware lawine en stenen naar beneden gekomen veel schade aan het station en geparkeerde autos voorlopig geen treinverkeer meer en de weg afgesloten- Voor de mensen daar is en provisorische weg aangelegd.
Eind van de middag kwam de Hongaarse Mama met haar 2 kinders Aron en Akos en nu moet ze het bij het AMS gaan regelen. Dan zou vanaf de 14. de naschoolse opvang beginnen voor 3 dagen in de week.
Jannick is Taxi rijden tot een uur of 9 vanavond. Hoop dat hij voorzichtig is en geen risico neemt.