Jan nog niet beter

Oostenrijk, Salzburg

Jan is vanmorgen voor controle geweest en het is nog steeds niet goed. Er is in zijn blaas nog iets gevonden waarvan ze niet precies weten wat het is. Het kan een steen zijn maar ook iets anders. Daarom moet hij over 2 maanden weer voor controle dan kunnen ze zien of het groter wordt of van plaats verandert.
Hij zegt zelf geen last te hebben maar de arts is zeker niet tevreden hiermee.
Al met al is het eind nog niet in zicht.

de foto,s van het afgelopen weekend staan ook op windowslive.

wedstrijd Obertilliach

11 maart
De afgelopen weken heb ik wedstrijden in de Deutschland Pokal gelopen. Het valt niet mee om weer in de biatlon terug te komen. Ik heb te weinig training omdat mijn langlauftrainer niet toestaat dat ik biatlontraining bij Mark Waldhuber volg. Ze blijven het me erg moeilijk maken op school.
Afgelopen weekend had ik de laatste wedstrijd in de Deutschland Pokal en die werd in het Oostenrijkse Obertilliach gehouden omdat er in Duitsland geen sneeuw meer is. Het was voor het eerst dat ik een wedstrijd in Obertilliach liep.Het is een mooi stadion en een mooi parcours.Ik had me erg vergist in het parcours , ik dacht niet te veel klim maar het was veel vals plat.
Zaterdag was de biathlon sprint over 7 1/2 km met 2x schieten, 1x liggend en 1x staand , ik schoot 2 en 3 missers. Dat is gewoon te veel.Per misser een strafronde van 150 meter en ik eindigde als 1 na laatste met 5 1/2 minuut achterstand op de nummer 1.
Jorran eindigde als laatste met 11 minuten achterstand, Ilonca ook laatste met 5 1/2 minuut achterstand.
Zondag was de sneeuw sneller en ging de wedstrijd over 10 km met 4x schieten , 2x liggend en 2x staand, ik schoot 0-2-2-2 missers.Ik eindigde weer zo,n 5 1/2 minuut achter de nummer 1. Herbert Cool werd in zijn klasse 16e.Jorran startte niet.
Het was een prima voorbereiding voor mij omdat over 14 dagen de laatste wedstrijden in Oostenrijk ook in Obertilliach worden gehouden. Het zijn dan gelijk de Österreichse Meisterschaften.Ik wil proberen me daar toch goed te profileren.Ik heb in ieder geval nu iets meer wedstrijdervaring enmeer geschoten. Ik moet vooral de gulden middenweg zien te vinden tussen goed lopen en goed schieten.
Dit jaar is een verloren jaar wat langlauf en biatlon betreft maar een goed begin voor mijn biatlon ontwikkeling. Ik hoop volgend jaar fris en beter getraind aan de start te komen.
Ik ga toelating doen aan de school in Eisenertz omdat ik nu al weet dat ze me er toch op de skihandelsschool in Schladming uitgooien nu ik definitief heb gekozen om biatlon ipv langlauf te doen. Ik heb geen idee of ik de plaats aan de school in Eisenertz ga krijgen de concurentie is groot en ik ben geen Oostenrijker.
Het is voor mij geen optie om in de langlaufgroep te blijven. De trainer maakt me mentaal kapot en afgelopen jaar werd ik bij elke langlaufwedstrijd ziek.
Er zijn hier in Oostenrijk wel mensen die voor mij bij de school in Eisenertz een goed woordje doen. Ik hoop dat het voldoende is.Ik mag in ieder geval na Pasen een paar dagen meetrainen. Wat voor mij in ieder geval lekker is omdat erna gelijk de Oostenrijkse zijn.De aanname prufungen zijn in mei.
Zondag doe ik nog een wedstrijdje langlauf klassiek in Hohentauern.
Ik heb de afgelopen wedstrijden in Duitsland kunnen doen omdat ik steeds met de familie Hengstmengel mee kon en wil ze dan ook bedanken voor de gastvrijheid en het meerijden. Ik voel me in ieder geval lekker thuis bij jullie. Uiteraard ook dankzij mijn ouders want zonder hen had ik het zeker dit jaar niet gered..