Nu is Jan zijn suiker niet goed.

Montag 31.Juli
De helft van het jaar om waar blijft de tijd. Het lijkt wel hoe ouder je wordt des te sneller de tijd gaat.
Ik had vandaag Jan gestrikt zodat ik zijn bloedsuiker mocht prikken. Ondanks medicamenten veel te hoog nuchter en net 2 uur na het ontbijt en echt veel te hoog. Ik heb hem geprobeerd er op aan te spreken maar hij wil niet luisteren. Helaas huisarts op vakantie en de internist is telefonisch niet bereikbaar. Ik ga hem proberen over te halen op zijn eten te letten, water ipv limonade en geen chocopasta bij het ontbijt en hopen dat het iets helpt. Ik heb hem gezegd dat ik niet op vakantie ga als dat niet geregeld is en omlaag. Ik ben niet van plan te verongelukken. Ik dacht al veel langer dat het hem niet goed gaat maar ik mocht nooit prikken en ik had gehoopt hem naar de huisarts te hebben voor ze op vakantie ging. Maar helaas mijn eigen gezondheid een streep door de rekening gezet. Ik was er al achter gekomen dat hij de medicijnen niet op het juiste tijdstip neemt en alles tegelijk. Een eigenwijzere vent kan je niet hebben.
Samen met Theresa naar de brillenzaak , haar bril knelde en mijn zonneklep was stuk. Beide verholpen en bij de Carla troggelde ze me een horloge voor een euro af. Ze is er zo gelukkig mee. Ik heb er eentje laatst bij de Action gekocht en die krijgt ze voor haar verjaardag. Ik haalde het net aan tot huis en ben kapot. Duurt denk ik nog even voor ik weer fit ben. Maandag een afspraak bij de genecoloog in Bad Aussee, hoop dat het goed gaat en dat ik nog niet geopereerd hoeft te worden aan de eierstok al heb ik er wel last van. Maar 3 operaties in 14 dagen met volnarcose was mij nu wel even goed. De rest liever na de vakantie als die nog door gaat.
Jan heeft de badkamerkasten voor Ingrid opgehangen dus die was ook bezig. In de middag ging hij werken .
Mijn wandeling met Theresa had mij uitgeput ook al is het maar een klein stukje , je wilt altijd meer dan gaat.

Ik heb Jan vandaag toch mogen prikken en ook al heeft hij netjes gegeten wat ik hem voorschotel blijft zijn suiker erg hoog. Vanaf morgen een betere verdeling van zijn medicijnen en even doorgaan met prikken zodat ik kan zien wat het doet. Krijg ik hem niet onder controle dan toch een arts zoeken in deze moeilijke vakantie periode.

We zitten in de 4. hittegolf en bij ons was het 32 graden maar elders 37 en het gaat nog warmer worden.

Tegen achten kwamen 2 man van de Mittenberger brandweer om het wespennest te bestrijden. Ze spuiten er een soort poeder in en de wespen verspreiden het zelf in het nest en ze gaan dan kapot. En ook nog 2 fotos van de neorme vlakke ruimte naast het huis en de enorme hoogte van de tuinkant.