Regen regen en nog eens regen

Oostenrijk, Schladming

Dienstag 18.November
Regen en nog eens regen en net boven 0 graden vanmorgen. Het kwam niet boven de 7 uit vandaag.
De bergen zijn weer wit van de sneeuw .
Eigenlijk zouden Jan en Jannick beneden gaan werken maar Jannick moest zijn cursusboeken en papieren gaan zoeken . Hij had al heel lang geleden , ik geloof al 2 jaar geleden cursus gevolgd maar nog steeds geen examen gedaan omdat elke keer als de landelijke examens waren hij niet kon door zijn werk. Iets van FK betekend geloof ik Führungskrafte.
Nu is er schijnbaar iemand op de examens uit gevallen en ze belde dus vandaag Jannick of hij kan aantreden as zaterdag. En ja hij is zo waar vrij maar hij moet nu als een gek gaan leren, is erg veel stof en hij moest het ook nog in de chaos beneden zien te vinden.
Vanavond moest hij ook nog de Wasserrettung vertegenwoordigen in Liezen, omdat iedereen deze week met het Oostenrijkse leger een oefening doet. Jannick kon zich niet op tijd aanmelden omdat hij niet wist of hij vrij zou kunnen krijgen. Hij kon uiteindelijk alleen vandaag vrij krijgen maar kon niet meer ingedeeld worden. Achteraf misschien maar goed.
Dus zaterdag gaat Jannick naar de cursus , en wij hebben dan Theresa weer want Ingrid werkt dan. Wij zouden naar de Krampuslauf in Schladming gaan en dat wordt nu moeilijk want Jannick weet niet wanneer hij terug is. Het is niet in de buurt en ze rijden gezamelijk met een busje. Pas als de laatste zijn examen heeft afgelegd kunnen ze weer weg.
Vanmiddag ben ik samen met Jan naar Schladming gegaan, voor hem een beetje te vroeg om gelijk te gaan werken maar ja ik had om 15 uur een afspraak bij de oogarts. Allerlei onderzoeken en in maart staan er nog 2 op het programma . Wel heel erg oneerlijk in heel Oostenrijk krijg je een speciaal soort onderzoek (zeg maar een ct scan van het oog) betaald maar niet in de Steiermark-
Ik heb beginnende staar en ze wil graag zien of er verder nog dingen mis zijn. Daarna heeft Jan me afgezet en heb ik even wat ik vergeten was aan Jannick door te geven zelf gekocht. Hij belde terwijl ik bij de oogarts was en dan ben ik er niet helemaal met mijn hoofd bij geweest. Hij wil dat ik morgen baklava voor hem ga maken en stond in de supermarkt en vroeg wat ik ervoor nodig heb.
Dan naar de Pagro gelopen en dat is in het donker niet prettig want je loopt langs een donkere weg zonder stoep. Vandaar naar de auto gelopen en gewacht op Jan want die zou 10 minuten later ook klaar zijn. Het was ondertussen nog maar 3 graden maar toch lekker gelopen .