1e 42 km skate junioren Saalfelden

Oostenrijk, Saalfelden am Steinernen Meer

Vanmorgen al vroeg op , ontbijten bij mijn moeder en rond om 6 uur op weg over de passen naar Saalfelden.
Het regende in de buurt van Saalfelden maar daar was het droog.
We hebben ons helemaal rot gezocht naar de startlocatie want echt aangegeven was het niet. Het was niet op de plaats waar normaal de rennen starten maar het was verplaatst naar de Ramseite.
Toch gevonden en het was warm en de sneeuw zwaar. Mijn oude langlaufleraar van de school was er in de swix stand en nadat ik mijn skies had getest heeft hij er een touch op gemaakt.Ik had een super goede ski.
Om 10.30 was de start van de 21 en de 42 km skate. Na de start werd het heel warm want de zon brak door en de lucht trok helemaal open.
Ondanks de zware sneeuw liep ik lekker en ik vond het een lekker parkoers.
Ik kwam als 33e binnen 17 minuten na de nummer 1 en ik was de snelste junior met 40 minuten voorsprong op de nummer 2 bij de junioren.
Mijn nieuwe aangemeten zolen voor mijn skate schoenen bevallen mij goed, was even wennen met de afzet want er zit een carbon versteviging op. Maar probleemloos gelopen nu.
Geen kramp niets meer.
We moesten nu wel wachten met de terug reis tot na de prijsuitreiking.
Ik geloof dat we rond 17.30 weer thuis waren.

O ja, ik ga volgende week kijken naar het appartement van Felix Gottwald. ( voor wie niet weet wie dat is , hij is een van de succeshebbende noordse combinatie lopers van Oostenrijk en misschien wel van de wereld, speciaal nog een keer come back gemaakt voor deze olympische spelen)Hij heeft een huis laten bouwen en verhuist binnenkort. Het is op Stierer in Ramsau en niet zo ver van waar ik nu en waar mijn ouders wonen. Het voordeel is dat er een super waxruimte is, was speciaal voor Felix gemaakt. Waar ik nu woon is gewoon te koud en te duur. De verwarming is elektrisch en dat is in de nacht opwarmen en dan overdag verwarmen maar met een paar uur is het koud en het is nooit warm wanneer ik warmte wil. Ook kan ik niets ophangen want de wanden zijn heel erg dun. Geen idee hoe de woning van Felix is maar kijken kan altijd.
Jannick

1 maart 2010 00:13 | Door: tante Christina Heel Hartelijk Gefeliciteerd met het behalen van de EERSTE plaats Jannick,we hebben je gemist bij de Olympische spelen,want je had er best wel goede kansen voor gehad,gezien de tijden die er daar zijn gescoord. heel veel liefs en doe je best in de komende vier jaar,zodat je misschien over vierjaar wel mee mag doen. groeten uoit het kleine Holland aan de Zee

molenaar.ruesink 2017-10-04 19:39:02

1 maart 2010 17:57 | Door: Diane Buis Jannick, Van harte gefeliciteerd!