Een reuze toffe dag gehad

Oostenrijk, Schladming

Mittwoch 25.November
Koud en droog.
Vanmorgen opgestaan en niets meer aan de hand geen enkele evenwichtstoring, suiker prima , niet misselijk.
Vanmorgen kwamen Tomas en zijn vader op de koffie . Dat was erg gezellig.
Tomas heeft een of ander spelcomputer aan Jannick verkocht en hij kwam die dan ook gelijk brengen. Eigenlijk erg leuk als je als vader samen met je 2 zoons de winter gaat doorbrengen in de sneeuw, samen in een appartement en dan alle 3 als skileraar werken. Ik denk dat dat tegenwoordig niet vaak meer voorkomt dat volwassen zoons nog samen iets doen met hun vader. Dat je elkaars interessen kan delen, vaders moet nog wel leren en examen doen maar daar kunnen ze hem dan ook vast nog wel bij helpen.
Ik vind het ook altijd geweldig als Jannick gaat klussen en dan Jan vraagt erbij te zijn om te helpen of aanwijzingen te geven. Of dat ze pas samen naar de James Bond film waren.
Jan was nog even Theresa van de Kindergarten halen en die kwam thuis en ik kijk haar aan zie ik een hele plek in haar gezicht en ze zei dat ze pijn in haar mond had. Ook dat Elena of Lena dat gedaan heeft. Het is al de 3e keer dat ze met een blauwe plek in haar gezicht thuis komt , vorige keer was het een ander die het gedaan had maar ik ga vraagtekens bij de leiding zetten en zou toch wel willen weten wat ze daar tegen doen. Vanavond bleek dat haar tong aan de zijkant helemaal kapot was en dik witte plek . Waarschijnlijk toen ze de dreun kreeg zat haar tong tussen haar tanden. Ze kan zelfs geen water drinken zonder huilen. Morgenochtend gaat Jannick bij de Kindergarten langs om er over te praten. Vanmiddag was ze met ons mee naar Schladming.Morgen mag ze thuis blijven en met ons gaan inkopen doen in Liezen.
Haar gezichtje toen het donker werd en alle feestverlichting in Schladming aan ging, we hebben heel wat rondjes gelopen en de kerstboom staat er ook al. Ze kan dan zo enorm genieten en er is al veel feestverlichting prive opgehangen. Op de heen weg in de auto bleef ze maar zeggen kijk dan Opa kijk dan Oma sneeuw, want overal worden de pistes besneeuwd. Ik geniet zo van haar genieten. We waren eerst boodschapen gaan doen en tijdens het werken van Opa in Schladming aan het rondkijken en natuurlijk warme chocolade drinken.