Steirisch kadertraining

Oostenrijk, Schladming

Woensdag 10 juni Jannick

Gisteren mijn voet geblesseerd met fietsen, ik had al iets met lopen opgelopen .
Vandaag naar Hannes Posch geweest, hij heeft erna gekeken , gemasseerd en tape erop gedaan. Hij wordt waarschijnlijk mijn vaste masseur , we gaan er nog over praten.
Hij is zelf ook triatleet en traint nu voor de Ironman van Klagenfort.
Doordat mijn pa werkt in de middag was het even problematisch, ik met de auto naar Hannes, dan snel terug mijn pa naar zijn werk in Schladming gebracht , weer snel terug mijn kampeerspullen en mijn mountainbike opgehaald , mijn moeder opgehaald want iemand moest de autosleutels mee terug nemen. Dan naar het station in Schladming waar ik de bus naar Aich moest nemen. Sta ik bij de bus zegt de chauffeur “je mag je fiets niet meenemen”
Ik heb zo vaak deze bus uit Pruggern en naar Pruggern gehad en vaak met fiets dat ik stom verbaasd was. Dat zei ik hem ook , hij zei dan moet je de trein nemen maar er gaat maar sporadisch een trein en daar tussen rijden de Postbussen. Ik zei hem dat ik dan te laat zou zijn als ik met de trein zou gaan en mocht alsnog mijn fiets meenemen. Het is bij ons in de bergen heel normaal dat je de fiets op de bus meeneemt. Ik vertrek morgenvroeg uit Aich met de trein naar Stainach daar moet Waldhuber mijn bagage ophalen en fiets ik door naar Tauplitz vanwaar we naar boven gaan fietsen met het Steierkader. Hij had gevraagd of ik een tent kon meenemen maar die is al 10 kg en best een flink pak, dan mijn eigen trekkingrugtas waar ook mijn slaapmat en slaapzak aan hangen ,ging niet allemaal op mijn rug ook al is die breed.
Ik heb in Aigen gelijk het fietsparkoers 2x gedaan en dan vandaar door naar Tauplitz, begon het ook nog eens waanzinnig hard te regenen. Kwam verzopen op Tauplitz aan maar iedereen was het er over eens dat we toch gingen door met fietsen. Het werd weer beter maar we hebben niet gekampeerd maar op een kluitje in de Almhut want het weer was te koud en te slecht. Mijn tape door al die nattigheid er weer af.