Verzekeringsval

Oostenrijk, Kleinsölk

Vrijdag 15 april
Het is niet koud , het is niet warm, er is geen wind , geen zon ongezellig weer dus. te koud om op het balkon te zitten.
Jannick heeft vandaag bij de bank in Gröbming zijn zaken kunnen regelen. Ze zijn nog steeds op zoek naar zijn 400 euro.
Wij kregen ook een leuke verrassing, een rekening via een deurwaarder van Allianz op ons oude adres en het is een rechtbijstand verzekering die we bij de vroegere auto verzekering hadden. Toen onze auto weg ging hebben we alle polissen en papieren meegenomen en bij de Allianz in Liezen waar ook het aan en afmeld punt voor de auto is alles opgezegd.
We hadden dus echt alles bij ons en het was geen probleem om op te zeggen. Na verloop van tijd kregen we een rekening voor deze verzekering en contact op genomen met hoofdkantoor Allianz. Zou geregeld worden. Het enige wat we moesten doen was opnieuw een schriftelijke opzegging sturen. Dat hebben we gedaan inclusief ons nieuwe adres. Ik denk een 1 1/2 maand geleden weer een rekening weer naar ons oude adres . Jannick weer het hoofdkantoor gebeld en ze zouden het uitzoeken en ons dan bellen. Nu dit dus.
Jannick weer bellen en hij werd niet netjes behandeld. DE clou de verzekering kon niet opgezegd worden want die stond niet op de auto maar op naam .Een typische verzekeringsval legaal maar niet netjes . Ze hadden uiteraard dat ook even kunnen melden want we hebben nooit iets gehoord op welke brief of telefoon dan ook. Maar de verzekeringen waren ooit afgesloten in Schladming bij de Alliance (R Stocker) waar we ondertussen al heel veel slechte ervaringen mee hebben. Hij had toen al onze verzekeringen afgesloten en dus ook al onze auto verzekeringen. Ook de ÖMTC heeft ze gebeld toen want we kochten een nieuwe auto en zij had dus ook doorgegeven dat de verzekeringen opgezegd werden.
Nu hebben ze het met hoge bijkomende kosten voor ons aan een deurwaarder gegeven.
Dan kan je het niet meer terug draaien hier in Oostenrijk. Dus Jannick en ik naar de ÖMTC want daar hebben we nu alle verzekeringen tot tevredenheid. Zij is gaan bellen met Alliance en op een bepaald moment had Allianz geen trek meer en begon lelijk te doen tegen haar want wie was zij dan wel waarop ze melding maakte dat wij naast haar stonden en ook konden bevestigen dat ze namens ons belde. Vandaar dat we nu dus weten dat de verzekering niet opgezegd kon worden. Maar ook zij vindt de gang van zaken belachelijk en gaat overleggen met de juridische afdeling want ook daarvoor zijn we bij hen verzekerd.
Ook staat de verzekering op een verkeerde auto, Stocker heeft waarschijnlijk toen hij een keer stampij kwam maken in het verleden , over het feit dat wij de auto volgens hem niet op ons adres konden hebben gekocht, omdat hij daarvoor geen toestemming had gegeven. Hoe gek moet je zijn?? heeft hij de gegevens van de auto want het nummerbord blijft hetzelfde doorgegeven, maar met een verkeerd autotype. Ook dat vonden ze bij de ÖMTC maar raar dat dat zo maar kan. Ook heeft ze gezien dat we echt juiste adressen op de correspondentie zetten en ze dus alles verkeerd adresseren. Ook al heb ik 65 euro betaald voor nazenden , een groot deel wordt gewoon niet nagezonden. Zij zegggen gewoon dat ze geen post terug gekregen hebben dus moeten we het gekregen hebben. Dus niet.
Ik baal van hoe slecht mensen hier in Oostenrijk vaak behandeld worden. Zeker de bureaucratie is heel erg.