Andi´s en Resi´s Bastelecke

Oostenrijk, Hofmanning

Gisteravond nog een bezoekje gaan brengen aan Andi´s & Resi´s Bastelecke. Maar goed dat we niet waren gaan lopen want ik dacht dat het in de Hofmanning dus dichtbij was. Niet wetende dat het nog ver hoger op de berg doorloopt en zelfs nog een kleine Siedlung aan het einde is. En daar het laatste huis van was het. Een droom van een uitzicht over een heel groot gebied en je kon heel Mittenberg zien . Zou er niet willen wonen want de weg werd steeds slechter en smaller en ik moet niet aan de winter denken.
Ik had ze gebeld omdat we het niet konden vinden. Dus we werden al verwelkomt toen we boven kwamen. Een keuze gemaakt uit het hout en het lettertype en over een week is het cadeau klaar. Verraad nog niet voor wie en wat het is. Na even fijn gebabbeld te hebben met 2 heel erg aardige en leuke mensen toch de terugweg aangevangen. Nog een paar wandelpaden zijn ons uitgelegd want we wisten niet beter dat vandaar de weg dood liep maar dat is niet zo.
Ze maken zulke mooie dingen van hout en wonen er nog maar pas, hoewel Andy ´s ouderlijke huis er vlak naast is. Resi komt uit Bad Mitterndorf en kent al die Nederlanders daar die ik ook ken!!!! Ze was daar bij het RK en nu in Gröbming dus Jannick zal haar binnenkort ook wel ontmoeten.

Vanmorgen een beetje later wakker zal het nog nodig hebben.
Dan ben ik met Ingrid ,Sabrina en Theresa eerst naar de brillenzaak gelopen want de bril van Theresa wil maar niet, dan naar de apotheek dan naar de Spar en vandaar naar het Postkantoor en dan terug naar huis. Dan was ik ook erg moe . Middageten van de gril en lkker buiten op het balkon , het is nog steeds erg warm met dertigers. Voor morgen wordt een grote temperatuurval opgegeven. Met erg slecht weer.
Jan ging weer werken en ik op zoek naar dvd´s en cd´c voor Theresa en ook het een en ander gevonden. Een beetje troep uitgezocht en verder niets. Avondeten met Jan . Dan is hij nog gaan maaien bij Andre.
Ingrid en Theresa waren vanmiddag naar de Badesee in Weissenbach bij Liezen met een vriendin en de kinderen. Bij thuiskomst vertelde ze dat het zeer de moeite waard was daar.
Ik zag net een berichtje van Marjanne die heeft een inmaakboek gekocht maar dat is Oostenrijks, zij woont in Duitsland en vroeg aan mij of ik wist wat Krenn is en ja dat weet ik. Dat is mierikswortel en zij dacht eerst dat het rettich was, Zie je toch dat Duits en Oostenrijks verschillend is.

Jan was snel terug want de gasten familie van Andre hadden zelf gemaaid.

Die Bastelecke ken ik ook nog niet. Leuk!