Nieuwjaarsdag en condoleance

Nieuwjaar
Een goed, gezond en fijn 2018 voor iedereen.
Toen de wekker afging vanmorgen was ik niet blij maar ik moest eruit.
Even later kwam Dominik en die ging lekker op de bank kinder tv kijken zo kon ik wat meer wakker worden. Dan een groot bord met stokbroodjes zalm, worst, kaas en eisalade neergezet en mij smaakte de broodjes zalm met mierikroom erg lekker. Elk jaar maakt Ingrid er zo veel dat we op nieuwjaarsdag ook nog kunnen genieten. Dominik vond alles wat op de tafel kwam een feest ook de mislukte oliebollen die niet goed gerezen waren. Oke ze smaakten naar oliebollen maar wat massiever. Verder had ik nog een schaal gepelde pinda´s en walnoten. Ik vind in de loop van de dag vast nog meer lekkers om te eten. Jan om 9.15 eruit gehaald vond het wel genoeg geweest en kon ik ook nog even gaan douchen.
Jannick dacht gisteren dienst te doen bij het RK maar om 12 uur werd hij weggeroepen moest hij gaan werken. Dus de afgelopen dagen op de 24. na heeft hij steeds moeten werken. Het zijn dus steeds restaurants en hotels met problemen. Zaterdag was hij in Schladming en gisteren in Rohrmoos aan het werk. Hij was op tijd voor het vuurwerk en wij waren met Theresa gegaan en het was weer super mooi. Totaal niet koud wel heel erg mistig. Dan naar huis waar Theresa nog even bij ons zat en toen naar bed wilde. Later kwamen Ingrid en Jannick bij ons maar Sabrina werd steeds wakker omdat ze achter ons bij Amadeus de hele avond en elke keer opnieuw vuurwerk afstaken. Dus tegen half 11 zijn ze naar beneden gegaan. Wij hebben daarna de oudejaarsconference gekeken. Dan na 12 uur gelijk het bed ingegaan.
De familie van beneden kwam voorbij en Theresa bleef spelen met Dominik. Ondertussen Nieuwjaarsconcert geluisterd en gekeken.
Jannick moet eigenlijk vanmiddag om 17 uur de dodenwake in de Aufbahrungshalle doen . Willi de man van Gerda (Rapl) is gestorven en omdat hij vroeger ook brandweerman was doet de brandweer dat. Ook is hij morgen vaandeldrager en het begint om 12.45 vanaf de Aufbahrungshalle naar de Kirche. Ik dacht dat de man ouder was maar hij is pas 62 . Was al enige jaren zwaar dement enhij was de laatste tijd in Senecura.
Maar nu is Jannick alweer aan het werk en geen idee of hij het gaat redden met zijn werk want hij moet zeker om 16 uur bij de brandweer zijn om zijn ere uniform en zo aan te trekken. De wake is van 17 tot 20 uur en er wordt afgewisseld. Dan is er ook voor de mensen condoleance.
Wij gaan zo een stukkie wandelen met elkaar halen de kinderen ook een frisse neus. Het waait wel stevig en af en toe regent het flink. Geen gezellig weer.
Onderweg zei Ingrid ik kijk of de Aufbarungshalle open is en dat was het dus zijn we Gerda en haar kinderen gaan condoleren. Het was loeidruk. Maar ja het zijn de notabelen van Gröbming van het Kaufhaus Rapl. Bij de brandweer troffen we Jannick die nog naar huis moest om te douchen. Op de terugweg nog even langs de speeltuin en dan door naar huis. Sommige stukken zijn zo glad dat het gewoon gevaarlijk is om te lopen. Maar heelhuids thuis aangekomen. Nu 16 uur en totaal donker. Dus de lichtjes aan, de kaarsjes aan en Dominik en Theresa met een Disneyvideo. Een lekker sneeuwmanijsje erbij allemaal weer happy.

Dahoam in Gröbming

Abschied von Willi Kuchler
42 Jahre seiner Lebenszeit war Willi Kuchler, Mitglied der Gröbminger Sozialdemokratie und er war auch hier als Kassier aktiv im Vorstand und als Gemeinderat in der Marktgemeinde Gröbming für die Menschen tätig. Der Obmann Vizebürgermeister Thomas Reingruber und deine Freunde von der Gröbminger SPÖ bedanken sich bei dir für dein sozialdemokratisches Wirken, sowie für die gemeinsamen Jahre, als geschätztes Vorbild und Freund.
Freundschaft
Willi war auch in der Postlerfamilie und als Gwerkschaftler stets ein guter und hilfsbereiter Kollege!