Karfreitag

Jannick heeft gisteravond na een uur het probleem in de keuken opgelost. Tegenwoordig kan die jongen wat. Nog even koffie gedronken en hij ging toen hij Meli van haar werk thuis hoorde komen. Ondertussen was het weer omgeslagen en regende en stormde het en ik dacht zelfs onweer te horen. Ik had nog wel enige tijd nodig om de keuken en de badkamer op te ruimen en schoon te maken. Jan moet morgen nog her en der dingen er aan doen zoals het badkamer kastje weer vastzetten en een ophanging van de afvoer in de keuken vastzetten.

Vanmorgen om 7 uur wakker. Wat ontbijt tv tot 8 en dan opgestaan. Wassen en plassen dan ontbijt maken. Een koffie gemaakt . De keuken opgeruimd en de koffeemachine voor de ontkalking klaar gemaakt. De paastafel gemaakt in de keuken en het ziet er weer goed uit.
Het wolkendek begint open te trekken en af en toe zelfs een zonnetje die er door valt.
Ik was aan het denken wat ik wilde gaan eten maar dat hoeft vandaag niet. Het is Karfreitag en we eten Stocklfisch van Herbert.
Jan en ik gingen naar de tuin om te werken. We hebben schommel en ringen opgehangen, Jan heeft de roede aan het huisje gemaakt en daar hangt het douchegordijn aan. Samen met Jan het zand in de zandbak er ligt nu 100kg maar er zou nog wel wat bij kunnen.
Ik ben gaan harken en na een paar kruiwagens vol en met hulp van Jan om de kar hoog te krijgen aan de voorkant was ik het zat. We kunnen niet langs de achterzijkant omdat daar nu nog de konijnen in een noodwoning en afgezet stuk huizen.
Uiteraard als Jan aan het werk is gaat het als ik even niet oplet fout. Ik zeg hem ik heb maar 1 gordijn en maar 1 roede en die moet aan deze kant want vandaar komt de wind. Ik ben wat gaan halen en kom terug en ja hoor uiteraard aan de verkeerde kant had hij de ophanging ook gedaan. Dus dat moest hij weer eraf halen want anders doen de kinderen zich eraan zeer. Hij is dan heel boos en hij wordt ook boos als je hem zegt wat je wil en zo want dat weet hij wel. Dat is iets waar ik doodmoe van word. Het was intussen 11 uur geworden en tijd voor koffie . Voor vandaag wel weer genoeg in de tuin gewerkt. Ingrid is afgelopen herfst verwoestend te keer gegaan in de tuin en niks opgeruimd. Maakt niet uit we maken er wel weer wat van. Als het weer blijft zoals het nu is kunnen ze vanmiddag lekker spelen in de tuin. Net Meli even gezien toen ze weg ging en gevraagd of zij de vis straks gaat halen en ja dat doet ze.
Dan stond Meli voor de deur met 2 Steckerlfisch en ik zei maar wij hebben er maar 1 dan kijkt ze sip en zegt ja maar ik dacht ik kom hem bij jullie opeten. Dus gezellig aan tafel met zijn drietjes. Voor Jan had ik een Pizza gebakken. Na het eten ging ze weer en hebben wij wat opgeruimd. Dan om kwart over 3 kwam Ingrid koffie drinken. De kinderen waren al naar Meli gegaan. Ik kreeg van Ingrid een zak met eieren en chocolade dinegn voor ons allemaal. Ze had koekjes meegenomen voor bij de koffie die ze van haar moeder had. En ik heb een prachtige badjas gekregen (die heeft haar moeder ergens bij gekregen of gewonnen) We hebben gezellig gekletst en het over de kinderen gehad. Ze heeft aangegeven dat ze graag contact met ons wil houden ook omdat de kinderen vaak bij ons zijn. Wat ons betreft geen probleem en daar heeft Jannick ook geen problemen mee. Het ligt toch grotendeels aan haar of er wel of geen contact is. Ze weet welke advocaat Jannick heeft en had al gezegd dan kan ik het niet winnen, erger nog dan komt ze er zeer bekaaid van af. Maar dat is wat Jannick ook niet wil maar als ze hem niets anders over laat gaat hij ervoor en dan ook voor alles. We vinden allen dat het beter is om het onderling goed te regelen en dan een goede relatie met elkaar te onderhouden dan oorlog. Maar we halen pas opgelucht adem als er getekend is. Want we zien het nu bij Meli´s vader en moeder. Die tekende dus op het laatste moment niet en wil het huis nu verkopen en haar vader op straat zetten ondanks de afspraak levenslang woonrecht. Hij krijgt dan ook nog eens geen cent . We hebben de dingen al zo vaak zien veranderen dat de vlag pas uit gaat na ondertekening. En als dat niet vlug genoeg gebeurd dan gaat Jannick voor het gerecht. We zouden allen graag door willen gaan met ons leven.

Steckerfisch ziet er weer lekker uit!

Annemarieke 2021-04-04 23:33:35

Autocorrectie werkt altijd als je het niet wilt of ziet. Steckelfisch!