In voorjaarsstemming

Oostenrijk, Kleinsölk

Mittwoch 12.März
Het kan niet op een prachtige zonnige en warme dag. Het idiote is er wordt nog wel sneeuw opgegeven en regen maar bij temperaturen tot 19 graden zal het wel regen worden en hoog sneeuw.
We zijn dan ook in voorjaarsstemming en ik heb aan 1 kant van het balkon waar een hoek naast de vriezer is hout gestapeld dan heeft Jan de andere dozen even verplaatst zodat het kunstgras weer goed gelegd kon worden, morgen ga ik aan de andere kant van het balkon waar altijd schaduw is en we een grotere plek hebben weer hout stapelen en hoop dat ik daar de rest van de dozen hout kwijt kan. Dan houden we een lekker balkon over om te zitten of als Theresa komt ruimte om te spelen.
Vandaag een foto van Björn die een school voetbaltoernooi had.
Jannick heeft vanavond een etentje van zijn werk, al het personeel die op de campings gaan werken komen dan een soort kennismaking van met wie heb ik te doen aan de telefoon. Wij hebben er wel aan gedacht want het was vorig jaar wel super leuk om op de camping te werken. Maar de job van Jan is oke dus we houden het maar zo. Mocht het werk in uren weer minder worden kunnen we het altijd nog gaan doen. Voorlopig heeft hij nu tot oktober of zo dit werk maar dan gaat ergens in die tijd het Bezirk Irdning dicht en of het politiebureau blijft weten we niet. Het Bezirk in Schladming blijft bestaan dus dat werk blijft maar dat vinden we te weinig uren en heeft hij ook niet genoeg uren om verzekerd te zijn in Oostenrijk en dat is juist wat ons geld oplevert, want we krijgen veel geld uit Nederland terug wat we dan te veel betaald hebben aan ziektekosten , nominale premie enz.
Voorlopig maken we ons negens druk over en kijken we uit naar ons weekendfeestje in Nederland, daarna gaan we ons verheugen op juli op ons weekje naar Nederland en dan kunnen we ons verheugen op september als we weer 2 weken naar Slovenie gaan.
Misschien zelfs iets langer als Jannick dan de mooie luxe vakantiehuisje van zijn werk kan krijgen. Wij wilden wel iets langer maar er was niets vrij en als er bij Gebetsroither een huisje vrij is kan Jannick 2 weken van te voren boeken voor een heel klein prijsje en daar hopen we dan op. (wij vonden het te duur voor de resterende dagen) Dan kunnen we samen daar een paar dagen vakantie houden en als ze zouden kunnen en willen kunnen ze daarna ook bij ons vakantie houden want wij hebben een 7 persoons en groot zat bij de concurent.