Eerste Adventsweekend

Noch ist Herbst nicht ganz entflohn
Aber als Knecht Ruprecht schon
Kommt der Winter hergeschritten
Und alsbald aus Schneeés Mitten
Klinkt des Schlittenglöckleins Ton

Theodor Fontane

Vannacht werd ik wakker en ik dacht shit schoentjes vergeten. Dan eruit gegaan en het was 4 uur de schoentjes gevuld.
Weer in bed maar meer dan dommelen ging niet. Om half 8 stond ik onder de douche. Theresa , Jannick met Sabrina kwamen. Theresa helemaal blij want ik had van die chocolade gevulde Adsventskalenders bij de schoenen gezet.
Aangezien de familie van Ingrid was aangekomen verdwenen Theresa en Sabrina maar Jannick was hardnekkig. Hij was wel al actief geweest want heeft de inbouwspotjes boven de tafel veranderd voor nieuwe , die met een trafo eruit en Led erin gezet.
Later kwam Oma Kathi boven bij ons en verdween Jannick naar beneden. Later zijn wij ook naar beneden gegaan en dan met zijn allen eten. Gezellig en lekker. Jannick was in de badkamer de lampen aan het veranderen en Jan ging helpen. De kinderen waren met Ingrid en Reini aan de tafel aan het spelen. Die hadden dikke pret en ook Sabrina was met Oma Kathi aan de tafel aan het spelen. Dan was het tijd voor de taart . Kinderen wilde buiten spelen en Jan en ik gingen naar boven en we bleken toch weer met zijn drieen te zijn want zoonlief ging ook mee. Maar na zijn kop koffie ging hij weer. Weer een groot Reindling door Kathi gebakken gekregen. Houdt het midden tussen cake en brood erg lekker.
Ik ben met de wassen bezig en de laatste was zit nu in de droger. Dan kunnen de bedden weer opgemaakt worden en dan is het vast tijd voor het avondeten.