Weer terug naar normaal

Vandaag ruimschoots op tijd wakker en ja vandaag kwam Sabrina weer want Jannick is weer gaan werken. Dus ze vermaakt zich in haar auto mits de katten maar voldoende in beweging blijven. Ze is nu net een klein aapje dat kunstjes geleerd heeft want we moeten de hele tijd opnoemen, ogen, haren, oren neus , mond, tanden en tong en dan doet zij het met haar vingers aanraken . Of zij wijst het aan en dan moeten we het ook benoemen. Ik moet vooral lachen om tanden want dan zet ze haar tandjes op elkaar en klappert er mee. Op het moment gaat het heel goed en nauwelijks aanvallen nu maar hopen dat het een poos zo blijft. Want dan gaat ze zich meer ontwikkelen. Ingrid en Jannick hebben inderdaad een geldbedrag gekregen van de Lions om de kosten voor de fysiotherapie van Sabrina mee te kunnen opvangen. Ze heeft het hard nodig en ze proberen nu haar te laten staan en stapjes te laten maken maar ze verzet zich enorm net zo om haar linkerhandje te gebruiken. Al doet ze er nu wel af en toe wat mee. Ze is nu ongeveer een kindje van 8 maanden en ze is er 16. Kruipen zal ze wel nooit doen maar ze beweegt zich op haar billen voort. Spreken doet ze ook nog niets maar maakt wel geluiden. Met horen en zien is niets mis en ik heb het gevoel dat ze ook alles begrijpt. We zien dat toen ze 16 maanden was ze ongeveer 6 maanden was dus ze blijft op dezelfde achterstand wat al heel fijn is.
Het is geen lekker weer, zwaar bewolkt en regen in de morgen maar nu droog. Wel heel veel wind en 9 graden. Tot nu toe blijft de sneeuw boven ons. Ondanksal die regen ligt er zelfs bij ons nog sneeuw al gaat het wel hard terug. Maar ik kijk nog op grotendeels witte weiden en bergen.
Angela en Bianca ik heb nog fotos bij afgelopen zondag gezet want die had paps met zijn telefoon gemaakt.
Jan zit weer met de fotoboeken en na het mailtje van vanmorgen dat het thuis in Nederland met de dingen waar hij zich zorgen om maakte weer redelijk goed gaat. Dan merk ik dat het toch niet allemaal aan hem voorbij gaat. Ik zit nu eigenlijk te wachten op Bofrost want die brengt de paasbroodjes en paashaas schnitzeltjes . Dan kan ik daarna nog even een frisse neus halen.
Die kwam nog lekker op tijd dus daarna met Jan een grote ronde, van ons naar de grote Caritas vandaar naar de kleine Caritas doorgelopen naar de Billa en dan weer terug naar de Mez en vandaar naar huis. Het waaide best maar warme Föhn en zo waar kwam er zon door . Dus het was een heerlijke wandeling en overal wat meegenomen dus beladen thuis gekomen.
Jannick kwam voorbij die wist niet waar Ingrid was en ik dacht dat ze vrij laat in de middag was gaan wandelen. Dus hij aan de koffie en dan naar beneden. Wij gezellig met lekker brood en kaasjes eten. Hoorde ik wat en ik denk wat moet Jannick in onze slaapkamer? dat werd gelijk duidelijk want ook Theresa kwam en die kwam binnen met haar tandenborstel en beker en hoi Oma en Opa ik kom slapen. Dus Jannick had haar slaapspullen gebracht. Verrassing voor ons maar wel goed gedacht van Theresa het is vrijdag en dan hoef ik morgen niet naar school dus daar ben ik. Zit ze voor de tv in bed Kika kijken zegt ze ik heb ook honger Oma of wel lekkere trek want ze wilde ook Knabbernossi in een bakje. Dan ook maar gelijk drinken gehaald voor haar want dat is dan het volgende. Net even gaan kijken om te zeggen het is tijd maar Oma het is de finale van mijn song en Jonas heeft net gerockt. Oke kijk dan nog maar af.
Dan nog wat fotos met geen idee van welk jaar.