Opruimen

Dienstag 2.Mai
Een korte week heeft behalve voordelen ook zo zijn problemen .
En meestal komt alles tegelijk en dat in een week met een dag minder. Deze week kan je al het groot afval naar het depot in Aich brengen en dat kost dan niets. Voor ons is deze week dus een dag minder brengen en Jan hard aan het zagen en laden om de slaapkamer die buiten ligt weg te kunnen brengen. Voor mij was het hoofdzakelijk stoffen en opruimen vanmorgen. Jan had ook nog even gestofzuigd daar ben ik meestal wel blij mee maar niet als ik zelf nog moet opruimen en stoffen want dan kan je eigenlijk weer stofzuigen. Het is prachtig super zonnig en warm weer dus dat Jan buiten aan het werk is dan geen straf voor hem. Maar de dag vliegt om. De aardappelschotel staat in de oven en het vlees er net ook in gedaan. Gemak dient de mens. Dan straks samen eten en is het alweer bijna tijd dat hij moet gaan werken. Ik werd gisteravond wakker zo hard hoosde het en er schijnen nog meer van die buien te verwachten zijn. Ook weer sneeuwval dus we wachten maar af. Het wil niet echt lente worden.
Met vandaag ben ik in ieder geval blij en dat we het weekend droog weer hadden was gewoon super. Maar zoals ik wel vaker gezegd heb we vervelen ons echt niet.
We hebben als Steierdutchies de kranten gehaald dus die stukjes ook even erbij gezet. Wel heel leuk dat er aandacht voor was. De koning had best even kunnen komen want hij bleek het weekend in Bad Aussee te zijn. Maar we werden vereerd met de  Nederlandse consul-honorair  uit Wenen, de ambassadeur was er ook maar die komt eigenlijk altijd.
Het eten smaakte ons beide.
Theresa kwam super enthousiast boven uit de Kiga, met een zakje en haar eerste Wackelzahn erin. Het is wel vroeg maar haar eerste tand dus eruit
Dan de deurbel en was het DHL die het ontbrekende pakket kwam brengen van de kasten. Jan pakt het beneden uit en bergt het op want we hadden al een superoplossing gevonden en hoefden de kasten niet meer uit elkaar. Stond er ook op de brievenbus een pakje en dat was per post gekomen en mijn nieuwe Pindat album. Deze gaat over de 1.Oktober tot de 31.Dezember. Dan sla ik het open en het begint eigenlijk met onze trip naar Nederland. Ik heb toen ook mijn broertje Ruud bezocht niet wetende dat het de laatste keer zou zijn en dat ik einde van het jaar weer in Nederland was om het definitieve afscheid te nemen. Ik kon even mijn tranen niet de baas. Meestal is het een vreugde om mijn nieuwe album te bekijken maar nu voelde ik ook opnieuw de pijn.
Gelukkig ook hele leuke dingen die er in staan maar het leven is helaas niet altijd leuk.
Jan werken , Theresa video kijken, Ingrid met Sabrina inkopen doen, en ik even niets. Net lekker sauzijzen broodjes gebakken en die hebben jan en ik ons laten smaken.
Het was gelukt met al het grofvuil , Jan heeft alles weg gebracht en is toen gaan werken. Dat voelt weer goed.
Jannick was al vroeg thuis rond 3 uur geloof ik. Maar hij moest dan ook vanmorgen om 4 uur beginnen en was dus ook om 3 uur op. Gelukkig gebeurd dat niet zo vaak.