Dag 10 Trieste

Italië, Triest

Montag 10 September
Redelijk geslapen en na het ontbijt naar Trieste, om half 10 in de ochtend is het in de schaduw al 29 graden en we hebben het al dagen heet, gewoon te. Zolang je uit de zon blijft gaat het en in de smalle straatjes blijft het redelijk koel. We hadden onze auto in de parkeergarage aan het station gezet. We moesten behoorlijk lopen wilden we een hoop zien van de stad. Allerlei paleizen, kerken , ruines en wat al niet meer.
Uiteraard het Canal Grande van Trieste maar mocht je ooit in Venezie geweest zijn dan valt dit maar erg tegen. De hele sfeer is er gewoon niet en door het verkeer en het slechte onderhoud heeft het gewoon geen uitstraling. De hele stad Trieste is of in de steigers of erg slecht onderhouden. Ik weet zeker als het nog Oostenrijks geweest was dan had het er wel goed uit gezien. Een grote haven, de huizen tegen de bergen wel typisch Trieste. We wilden met het oude stads trammetje (lijn 2) Trenovia Trieste- Opicina. Die is bijzonder omdat hij eerst als tram rijdt en dan als kabelbaantje omhoog gaat.Maar die reed niet was ook kapot. We zijn gaan lunchen op een terras, Jan had een soort cheeseburger op zijn Italiaans erg groot erg goed, ik heb bevroren yoghurt met aardbeien genomen heerlijk. Dan op zijn Italiaans een fles water met 2 glazen en een bak chips erbij. We zaten daar in het smalle straatje heerlijk koel.
Dan nog naar het trammetje gaan lopen want je kon hem wel zien. En vandaar terug naar de auto want met die warmte ben je het wel snel zat.
Het is nu eind van de middag en de lucht is dicht getrokken en in de verte onweert het. Maar nog steeds bloedheet. De avonden breng ik door met op de pc mijn serie te kijken van het Forsthaus Falkenau, ik had nog 3 series niet gekeken en ik kan dus even vooruit. Lezen gaat me niet goed af met die warmte want ik heb ook mijn boeken bij me.
Internet kan je hier kopen voor 3,50 euro per uur en dan moet je wel in het restaurant gaan zitten. De gastvrouw had al gezegd maar je hoeft niets te gebruiken dan zeg je gewoon dat je wilt internetten want daar heb je voor betaald. Ik heb de behoefte niet gehad misschien dat ik een keer ga om te kijken of de fotos opgeladen kunnen worden. Er stond bij dat er wifi zou zijn op de camping maar met 1 streepje ontvangst is dat nihil. Afgezien de prijs 3,50 per uur is toch ook niet goedkoop.