Hoi mensen er is weer internet

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

26 juni 2007 | Door: Jannick

De laatste weken veel testen gedaan, verder mountainbiken, rolskien, wielrennen (dit met vallen en opstaan)'
lopen, zaalsport enz.
Afgelopen week voelde ik me al niet echt lekker, vandaag naar de arts geweest en die heeft enige irritatie van de blinde darm geconstateerd.
Doordat ik pas gisteren weer internet heb gekregen, kwam ik ook gisteren tot de ontdekking dat niet in het najaar maar a.s. zondag al het NK zomerbiathlon op Papendal is. Daar ik de titelhouder ben en de recordhouder wil ik toch meedoen. Het is jammer dat niemand ons dit heeft gemeld. Dat was vorig jaar ook al zo. Nu weten we het niet eens vanuit Nederland maar via de familie Hengstmengel in Duitsland. Mijn moeder heeft al treintickets geregeld en Bob Steehouwer voor het wapen. Het is kort dag maar ja.
Gelukkig mocht ik van de KNSA nog inschrijven.
Misschien kan ik nog ergens bij een schietvereniging wat aan het wapen wennen en inschieten want het is niet mijn wapen en hier schieten we geen lucht maar KK.
Ik heb nog steeds mijn wapen niet kunnen invoeren maar het gaat nu echt gebeuren.
Via een andere vereniging kan ik op de biatlonbaan in Ramsau les krijgen.En via de wapenhandelaar Anton Fischbacher uit Schladming kan ik mijn wapen invoeren.
Ik kan hier elk wapen kopen en mee schieten maar als 16 jarige kan ik het niet invoeren. Gelukkig heb ik nu mensen gevonden die bereid waren om mij te helpen.Want de biatlontrainer van de WSV Ramsau wil mij niet helpen ondanks de moeite die de heer Alois Stadtloiber voor mij heeft gedaan.Hij wil alleen zijn eigen atleten lesgeven en hij is de enige KK trainer hier. Ik ga nu les krijgen van de heer Waldhuber uit Irdning. Daar is ook biatlon, alleen voor ÖSV atleten enz. Daar willen ze mij dus wel helpen. Sport verbroedert niet altijd. En de Olympische gedachte ook niet.
Speciaal aan Engeltje, dank voor de moeite die je hebt genomen.
Sporten is bijzonder duur en al helemaal als je op top niveau wil sporten.
Ik heb b.v. afgelopen maand aan kosten gehad:
Klassieke rolskies 270 euro
bijdrage aan Heim voor sportfaciliteiten 120 euro, voedingssuplementen 120 euro.
treinreis heen en weer naar Nederland voor NK Zomer Biatlon 220 euro. Dit is alleen de maand juni 2007 !!
Voor juli staat er nu al een trainingskamp voor 340 euro op het programma, de maandelijkse heimbijdrage van nu al weer 125 euro.
Ik moet nog een wielrenfiets kopen en dat mag geen gewoontje zijn maar moet voor topsport geeigend zijn. Ze hebben hier wel hun eisen. En de kosten voor mijn biatlonwapen 500 euro. Ik mag geen baan naast mijn school en sport hebben , volgens mijn trainer heb ik daar geen tijd voor. Toch probeer ik iets voor in de vakantie te vinden voor bv alleen het

26 juni 2007 11:46 | Door: Jorran Hey, Jannick! Als het goed is heb je gewoon bericht gehad hoor, van het nk! Anders was het ook handig geweest om op de KNSA-site te kijken... Tot 1 juli! Jorram