Koningsdag

Oostenrijk, Steiermark

Vanmorgen kwam Theresa al vroeg boven, ze kon gewoon niet wachten tot we weg zouden gaan. Helaas het weer was renen, regen en nog eens regen en dat in zeer grote hoeveelheden.
Maar om 10 uur gingen we op weg, eerst nog even tanken en dan echt op weg. Ze kwetterde op de achterbank dat het een lieve lust was. En zonder morren met oogpleister. Ik denk dat we zo´n 13.30 daar waren. Theresa kon gelijk beginnen met kleuren . Wij gelijk een welkomsdrankje en ik even afrekenen voor het eten en een spelletjeskaart voor Theresa.- Het feest werd geopend door de kinderen met een dansje en ze hadden maskers gekregen en daarna het Nederlandse volkslied door allen. Even met zijn allen buiten fotos maken voor de sponsor de ING want we hadden allemaal een oranje paraplu en ook alle andere presentjes en prijzen kwamen daar vandaan.
Het was reuze gezellig en om half 3 gingen we eten, smaakte goed en Theresa liet het zich ook smaken. DE rommelmarkt was ook binnen en wat leuke kinderboeken gekocht, Nederlands en Duits.
Na het eten werd het omgebouwd want spelletjes buiten was door het enorme slechte weer geen optie.
Theresa genoot van alles wat er te doen was en groot en klein vermaakten zich. Buiten in de garage was er nog ballonloop en blikkenlopen. Toen iedereen klaar was en het even droog was konden ze het laatste onderdeel doen met zijn allen touwtrekken. Voor we weer naar binnen gingen zag Theresa kans om in de modder te vallen en ze zat helemaal onder. Nou ja daar is de wasmachine goed voor. Dan de prijsuitreiking , alle kinderen mochten grabbelen en Theresa had lekker ballisto en ze kreeg een strandbal. De volwassenen koeltasjes voor een fles waarin je die ook kan dragen. Het was een geweldig geslaagd feest en ik geloof dat echt iedereen het naar de zin had. Wij in iedere geval. Dan toch de terugtocht maar weer aangevangen en even na half 8 weer thuis.