Mooi weer dus hard gewerkt

Vanmorgen om 7 uur wakker en een goede nachtrust gehad. Het was zonnig maar al snel dikke mist. We gaan er vanuit dat het een mooie dag wordt. Ontbijtje in bed maar dan ook opgestaan. De kattenbeesten met nadruk op het laatste deel na katten ook tevreden gesteld.
Mijn plan maar daar moet Jan aan mee werken is vandaag het bouwwerk klaar te krijgen zodat ik het aan de binnenkant kan verven.
de mist trok op en samen met Jan aan de gang in de tuin. Ik had met de buren overlegd want er is een enorme struik en die is dus van de buren maar we mogen alles wegsnoeien aan onze kant , ze vroegen ook of we in het verlengde wat we al weg gehaald hadden het laatste stuk ook doen. Dat kon ik beamen en ze waren daar erg blij om. Ik dacht daar kan ik wel aan beginnen want de enorme struik is op een schuin stuk en daar sta ik niet graag. Dus begonnen met alle zijtakken weg halen van de laatste enorme conifeer, Ook al een deel van de struiken. Dan vond ik het tijd voor een kop koffie met een glas water en Jan ook. Omdat het toch al half 12 was was het na de koffie rusttijd. Dus eten gaan maken. Ik heb een Pizza gemaakt met ham, kaas, ananas , tomatensaus en Italiaanse kruiden. Een volkorenbodem dan vult het ook. Samen met Jan gegeten en na het eten zijn we naar de Landmarkt gegaan. Ik wilde een bloembollenmand maken en had aarde nodig en viooltjes om de mand af te dekken en dan ziet het er ook gezellig uit. De mand maken maakt geen herrie. Jan was al naar de tuin gegaan en na dat mijn mand klaar was ben ik ook weer gegaan. Ik heb stammen kaal gemaakt door alle takken eraf te halen en die door de hakselaar te doen. De boomstammen heb ik gebruikt om aan de zijkant van het huis waar wij nog een schuin stuk hebben nee te leggen. Op de stenen die onder het hek van de buurman uitsteken wat een enorme hinder bij het maaien is. Dan heb ik een dikke laag haksel op de schuine kant gedaan en onder en tegen de stammen goed aangestampt. Dan hebben we niet zo snel en erg dat hoge onkruid. Het ziet er ook gewoon goed uit en als je het dan bij houdt blijft het ook netjes, Ik had gisteravond in het donker nog 2 groencontainers vol gemaakt met wat Meli al aan een kant van de straat had gesnoeid, Maar ze is daar nog niet klaar. Kwam ze vanmorgen van haar nachtdienst begon de achterbuurman tegen haar te zeiken wanner ze dacht te gaan vegen, Meli zei ik was te moe om wat te zeggen maar ze dacht ik kom uit mijn werk en we zijn niet allemaal pensionist en hebben de hele dag tijd. Om half 5 was ik het hakselen spuugzat en Jan had zich allang uit de voeten gemaakt. Opgeruimd en naar boven.
Meli kwam en heeft de hechtingen van Jan vakkundig verwijderd.
Morgen moet ik eerst naar Schwarzach naar het ziekenhuis.