Leistungsbewerb in Pruggern

Oostenrijk, Pruggern

Samstag 18.Juni
In de morgen eerst nog wat veel bewolking maar het werd steeds mooier en warmer tot zelfs heet.
Theresa kroop vanmorgen bij ons in bed, een half uurtje en dan toch opgestaan.
Eerst gekookt voor ons allemaal en dan met de kinderen en Ingrid naar het Gemeinde Amt gelopen. We hoopten Wilfried en Maria te zien maar die waren al weg.Jammer.
Op de terug weg zagen we de Leistungsbewerbgruppe bij Gasthof zum Post op het terras zitten en wij gingen een ijsje eten. Dan thuis gaan eten en daarna met Ingrid en de kinders naar Pruggern. Jan ging werken.
Dinand de kleinzoon van mijn broer werd vandaag 5 een hele bink alweer.
Het Bewerb vond op het voetbalveld plaats en het Staffel hardlopen in het dorp.
Officieel geopend en het volkslied gespeeld. Het voelt toch net als het Nederlandse volkslied .
Gröbming was snel aan de beurt dus eerst gekeken naar hen en dan achter hen aan naar het dorp. Ik moest verschrikkelijk lachen want er liepen een aantal groepen voor ons en Theresa en Dominiek sloten zich erbij aan en marcheerden mee.
Ik geloof dat ze het goed gedaan hadden en in tegenstelling tot vorige week 45 strafpunten er nu maar 10 hadden. Ik neem mijn petje af voor al die mannen en enkele vrouwen in vol ornaat met helm en het was zeer heet. Wij zij na hen naar huis gegaan maar het gaat de hele middag nog door met groepen uit heel veel plaatsen.
Dan ergens rondom 17 uur is de prijsuitreiking waar iedereen aanwezig moet zijn.
Thuisgekomen viel Dominiek gelijk in slaap vond Theresa niet zo leuk. Maar het is nou eenmaal niet anders.
Ik nu ook maar even op de bank liggen was best vermoeiend allemaal. Om16 uur was jan weer thuis en heeft even nog boodschapjes gedaan, Theresa kwam weer boven en Dominiek werd wakker.
Half 7 werd Dominiek door Trixi gehaald en ze vertelde lachend dat ze dezelfde auto als wij gekocht heeft. Haar auto begaf het toen wij onze nieuwe hadden gehaald en ze had hem helemaal bekeken. Helaas een lange levertijd, misschien tussen julie en september. Ook de kleur is hetzelfde.
Helaas voor Ingrid en Jannick was het veel later de huldiging, nu 8 uur komt hij binnen gestormd en snel omkleden en naar het huwelijksfeest.
Er ligt een klein dwergje in ons bed en slaapt al. Dat is lang geleden dat ze bij ons sliep maar als ik dat kleine hoopje zie dan smelt ik helemaal weg.
Eind van de middag was het mooie weer afgelopen eerst drupte het maar later hoosde het elke keer. Ach we hebben genoten van de zonuurtjes die er wel waren.
Laatste nieuws ze hebben hun abzeichnung in Brons gehaald en waren niet laatste.