Heet overdag en koud in de nacht

Oostenrijk, Sankt Peter am Kammersberg

Heet ,heet en heet en gewoon heet. We hebben het ons gemoedelijk gemaakt in de tent maar het is in de nacht gewoon koud en overdag 37 graden dus snikheet in de tent. Dus we hebben besloten om in de tent te wonen en in een caravan te slapen.,
Jan moest even naar de huisarts maar was weer zo terug. In de middag moest onze auto voor de eerste keer voor de pickel en probleemloos goedgekeurd. Jan en ik zijn in die tijd maar even wat gaan drinken om nou rond te sjokken met die hitte is ook niets. En ze zitten te ver weg van waar ik mijn boodschappen haal.
Jannick even gesproken, hij gaat met Ingrid en Theresa en haar zusje Edith met Victoria naar Italie. Ze zitten bij Caorle want ze willen ook naar Venetie. Ingrid en Edith waren daar nog nooit. Jannick heeft een luxe vakantiewoning van zijn werk.
We hebben in de morgen receptie maar de mensen komen niet snel voorbij dus maken we in de avond een rondgang langs de gasten. Met de mensen een praatje maken en dat wordt wel op prijs gesteld. Maar vanavond hadden we wel een kladblok mee mogen nemen. Airco kapot,badkamerkraan stuk, glas gebroken, aardappelschilmesje stuk,een lekkend koffie apparaat,een houten bodem van een veranda die flink werkt. Een aantal zijn kleine dingen en direct te verhelpen. Een aantal een beetje groter die we niet gelijk kunnen verhelpen. Om 22 uur zei Jan morgen weer een dag . We zijn naar de caravan gegaan en Christel had voor ons de tweede serie van vrienden voor het leven neergelegd. Gingen we dus lekker kijken. We hebben in bed drie afleveringen gekeken en ik denk dat je ons kon horen schateren.

18 juni
Heerlijk geslapen en we waren al vroeg op pad om kleine dingen te doen. Het is opnieuw een snikhete dag. Ik had een boeking die ik niet ingepland kreeg. Dus dan moet je al 2 maanden eerder beginnen met schuiven. Net zo lang dat het past. Voordeel is wel dat er op een bepaald moment gewoon niets meer tussen past. Het linke zit in annuleringen die ruimte geven maar vaak niet die je nodig hebt. We zijn eind van de morgen even garnalen gaan kopen want ik wilde bami met garnalen eten. Jan is alweer de hele middag aan het klussen. Vooral veel klussen waar hij op zijn gemak bij kan zitten bij de tent,. Hij heeft onze auto onder de partytent gezet voor de eventuele hagelbuien die zijn voorspeld. Het trekt nu al helemaal dicht en het rommeld in de verte. Ik heb net een uurtje geslapen. Ik zat er compleet doorheen met deze warmte. Onze gasten die nog moeten aankomen hebben autopech en het wordt wel 22 uur voor ze er zijn. Nou dat is geen probleem we hangen altijd een papier bij de receptie van de camping op want die zijn dan dicht. Maar dan wil die monocel weer beslissen hoe wij ons werk moeten doen. Wij zetten ons telefoonnummer erop maar van hem moeten we erop zetten waar de sleutel ligt. We lopen straks langs Florian van het restaurant en vragen hem om ons te bellen. want we zijn de mensen graag behulpzaam. En het is tenslotte aan ons of we wel of niet voor de mensen in de avond willen komen. Het is nu 16 uur en het noodweer breekt nu los.