Sabrina geeft oma een blauw oog

Oostenrijk, Liezen

Weer om 7 uur wakker na een goed nachtrust, Sabrina kwam en die gaf me een kopstoot vol op mijn linker jukbeen. Dan weten jullie nu hoe ik er uit zie. En het doet knapjes auwe.
Ze werd opgehaald en Ingrid zei gisteren had ze Jannick te pakken.
Ontbijten , krantje lezen met een koffie. Daarna eerst even naar het Röntgencentrum in Liezen gebeld want ik kreeg gisteren mijn bevolkingsoproep voor een mammografie. We moeten straks voor Jan naar Liezen naar de uroloog dus nu kan ik gelijk langs het centrum om het te laten doen.
Ik moet nog achter mijn papieren aan voor de Gkk want ik heb verkeerde gekregen van de fysiotherapeut , ik kreeg de overschrijving maar ik moet de rekening hebben. Ik weet niet hoe het in Nederland met de papierwinkel gesteld is maar hier heb ik een baard ervan die langer is dan die van sinterklaas.
Ondanks de slechte weer voorspelling voor vandaag is het nu nog steeds superzonnig en warm-
Dus we gingen op weg eerst naar de fysio waar ik het heb kunnen regelen dan op weg naar Liezen. Naar de uroloog voor Jan. Zitten we daar vraag ik hoe laat is het en hij hoezo? Ik zeg om het parkeren zegt hij oh die ben ik vergeten. Dus ik met de autosleutels rennend naar d parkeerplaats waar de auto stond en gelukkig nog geen controle gehad. Dan gelijk ook maar de schijf verzet . Weer terug gebouw dicht, aanbellen hielp niet , telefoneren naar het nummer maar het bandje stond al aan dus op de deur gebonkt en toen deed een andere patient open. Was precies op tijd want Jan was aan de beurt. DE arts zei nou hiermee moest je naar het ziekenhuis terug en ik het ziekenhuis heeft me verwezen naar de uroloog . Hij leest de papieren en zegt de een zegt eruit de ander zegt laten zitten tot. En ik tja dat bedoel ik , ik wet het niet. Hij had al moeten plassen en toen de arts zei maak maar bloot zegt Jan oh was de catheter eruit de arts vraagt hoelang en hij nou net. Maar de arts zei nee want het is al langer dicht. Daar sta ik dan met mijn mond vol tanden. Jan moest nog een keer gaan plassen en de urine die achter blijft is acceptabel op de echo. Dus hij hoeft geen nieuwe catheter . Al helemaal blij want dan hadden we weer naar het ziekenhuis gemoeten want dat moet operatief gezet worden. Wel moet hij weer aan de antibiotica en de arts heeft hem op het hart gedrukt dat als hij merkt dat als hij maar iets verhoging krijgt of zich niet lekker voelt om gelijk naar een ziekenhuis te gaan. Nou dat heeft hij tegen de goed gezegd. We kwamen langs de Carla in Liezen en ik even kijken. Vond daar 2 boeken voor Jannick van die dikke fantasy pillen. Ik had een foto gemaakt en naar hem gestuurd en ja die leken hem leuk. Maar die leg ik weg voor Sinterklaas. Ook nog een molen gevonden voor de verzameling. Vandaar eerst broodjes gaan halen bij de Spar en een fles drinken voor ons allebei. Die in de auto opgegeten en daar de auto laten staan en dan naar het Röntgeninstituut en zal niet zo zijn gewoon gesloten tot 2 uur. Ik was de eerste en gelijk na mij kwamen er nog een stuk of 10. Dus ik was in ieder geval als eerste aan de beurt . Er stond een boekenbak in het trappenhuis daar stond een boek in wat me wel leuk leek. Dus aan begonnen en ja die pakt gelijk. Dus meegenomen. Na de mammografie terug naar de auto en naar de GKK en ja die was om 2 uur dicht gegaan. Dan maar door naar huis rond vieren weer thuis en het spuugzat. Ik heb al de hele dag barstende koppijn na de kopstoot en mijn jukbeen doet erg pijn. Die is ook blauw en ook langs mijn neus.
Kreeg gelukkig een leuk telefoontje van Diane en weer lekker bijgepraat. Dat doet een mens altijd goed.
Dan kwam Jannick een bakkie doen. Theresa kwam ook die is helemaal hyper omdat ze morgen jarig is. Daarna de rust voor ons beide en nu een bakkie maken.