irritatie en druk

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Dinsdag 16 december
Het is en blijft een week met stress. We hadden het hele huis vol met gasten en ik moest dus nu alleen alles weer op orde brengen. Dan blijft je eigen werk weer liggen en dat probeer je toch ook bij te lopen. Om ook nog tijd te vinden om even naar het ziekenhuis te gaan.
Als dat niet genoeg is hebben we alweer problemen met de Krankenkasse. Het duurt elke keer maanden voor het weer in orde is en ondertussen mag ik de kosten zelf betalen. Voor de Nederlandse verzekering zijn er geen problemen maar hier in Oostenrijk wordt je afgemeld als je boven een bedrag verdient hebt en dan melden ze ons af in Nederland maar voor Nederland blijf je gewoon verzekerd zolang je onder de ziekenfonds grens blijft. Maar doordat de Krankenkasse ons afmeld in Nederland (waar we zelf geen bericht van krijgen) en ze ons dan inschrijven in de Oostenrijkse Krankenkasse en ons 2 dagen later weer eruit gooien zonder een bericht aan ons. Dan zijn we niet in Nederland en niet in Oostenrijk verzekerd.
Dan zeggen ze in Nederland ja maar je bent met terug werkende kracht verzekerd bij ons maar daar hebben ze hier in Oostenrijk niets mee te schaffen. Het is hier gelijk betalen want er staat niet verzekerd. Het kost ons steeds veel geld en tijd en we moeten maar weer zien waar we geld terug krijgen. Met Jan elke keer ziek is dit niet vol te houden. Ik ben dus gestresst en ik ben boos. Het duurt elke keer maanden voor alles weer geregeld is.
Jan zou vandaag thuis komen maar nu wordt het morgen.
Jannick is tussen de middag even snel komen eten en weer terug naar school waar hij een inhaaltoets moet maken. Ik even uitblazen en ik probeer mijn irritatie kwijt te raken