Het is weer december

Vanmorgen was ik wat later wakker tegen 9 maar ik was om 2 uur een slaaptablet gaan nemen omdat ik nog wakker was.
Niet lang daarna ik was nog aan het tandenpoetsen belde Erna.
Het onvermijdelijke heeft zich heel veel vroeger ingezet dan we verwacht hadden. Ik zal nu ook maar wat verduidelijken. Een paar weken geleden was mijn zus Els ziek geworden. Ze had een longontsteking en kwam in het ziekenhuis terecht met een longembolie. Helaas is dan vastgesteld dat Els longkanker heeft. (ze wilde niet dat ik het zou schrijven ) Het was niet meer te genezen eind stadium 4. Zelf was ze vol optimistisch en ze zei vorige week nog tegen mij maak je niet druk ik haal maart ook nog wel toen ik haar vroeg of ik zou komen. Het was ziekenhuis in en uit omdat de longontsteking steeds terug kwam. Tussendoor ging het haar goed en ze heeft zelfs een chemo gedaan. Afgelopen zaterdag was ze weer heel slecht maar ze kregen haar weer goed op de rij en ze mocht die dag ook weer naar huis. Ik geloof afgelopen maandag opnieuw het ziekenhuis in en best slecht. Haar geplande chemo voor deze week kon niet doorgaan. Vanmiddag te horen gekregen dat het maximaal 3 weken maar we denken eerder 3 dagen. Morgen komt ze thuis om te sterven. Ons hart is opnieuw gebroken van verdriet. Een vliegtuig boeken lukte niet of ik moest over Tenerif, Denemarken of Londen vliegen maar de wachttijden zijn zo lang tussen de vluchten. Ik heb vanavond met hulp van Jannick een treinreis geboekt . Ik reis maandagmiddag van Schladming naar Innsbruck, vandaar naar Wörgl dan van Wörgl in een keer naar Utrecht een overstapje naar Leiden waar ik dinsdagmorgen om half 11 aan hoop te komen. Ik heb een ligplaats geboekt en krijg een ontbijt in de trein. Ik heb nog geen terugreis geboekt . Vanaf de 10 december gaan er weer vluchten van Transavia.
Ik kan het nog niet vatten het is te onwerkelijk en het is weer december. De maand waarin ik al genoeg leed heb moeten verdragen.
Theresa wist dat tante Els heel ziek was en dat ze niet meer beter zou worden. Maar ze moest zo enorm huilen vanavond. Haar tante die samen met de andere tante Erna hun hoogteangst trotseerden om haar te zien skien op de Stoderzinken en dat met de bus. en dat meerdere dagen na elkaar. Ze heeft het altijd over haar tantes.

Ik vraag hier het respect om dit niet op openbare platvormen als facebook te zetten en geen berichten naar Els of Nance te sturen. Respect om haar naaste familieleden afscheid te laten nemen .

Theresa beleefde vanavond een hoogtepunt bij de taekwondo. Ze mocht voor het eerst en dat tegenover de hele groep haar kunnen op de houten plankjes demonstreren. Eerste hout laag met een voettrap, tweede hout hoog met voet en de derde mocht ze met haar vuist doen. Theresa is voor Reza een paradepaardje. Ze heeft pas de gele band en de vuiststoot mogen de anderen pas vanaf de blauwe band doen. Ze heeft het toch maar gedaan .