Je moet eigenlijk hier in de winter voor het hele jaar geld verdienen.

Oostenrijk, Kleinsölk

9 december
Jan moest al vroeg weg want die ging in Liezen werken.
Het weer is prachtig strak blauwe lucht zeer zonnig en in de morgenuren vriest het nog het was om 10 uur nog min 4. Mijn buurkinderen kan ik zien vanuit mijn raam in de werkkamer en ik geniet van de pret die ze hebben. Eerst met sleetjes en rollebollen in de sneeuw. Dan is er eentje die gaat skien in de tuin, lachen.
Ik zet fotos hieronder en de eerste zijn donker die zijn eergisteren gemaakt en de zonnige vanmorgen.

Jannick begint het seizoen bij Reini goed want hij heeft vandaag gelijk een uiteenzetting met hem.
Zondag is hij vrij en hij komt dan in de vroege ochtenduren pas uit zijn taxidienst. Plant Reini een leraren bijeenkomst in de vroegemorgen van zondag omdat hij zelf er niet in de middag is. Nou daar heeft Jannick even geen zin in. Ook was de afspraak dat hij zijn uren zo kon schuiven dat hij kan slapen wanneer dat nodig is dat was eigenlijk voor vandaag of de ochtenduren werken en in de middag slapen of in de ochtend slapen en dan in de middag werken. Plant hij Jannick van 10 tot 15 uur in en hij moet om 18 uur weer beginnen. Dit is een lang weekend en erg druk bij het taxibedrijf en 2 van de chauffeurs kunnen nog niet rijden.
Dat gaat er naar uit zien dat als Reini niet beter plant Jannick straks helemaal niet meer wil werken voor hem. Elk jaar problemen rondom afspraken,ook al leveren ze hun lijsten in oktober in , hij vergeet het of raakt het kwijt.Dit jaar heeft hij ook al het probleem dat Manuel in de Bundesheer is. Dus ook niet meer altijd kan dan krijgen de anderen nog meer druk. En tja het taxibedrijf betaald veel beter en heeft vast werk en vast salaris of je wel of niet rijden moet. Hij heeft zijn eerste salaris gekregen over november en ik geloof maar 3 dagen gewerkt. Want ze waren allemaal aangesteld vanaf 1 november maar de centrale was niet klaar.
De taxirijders hebben flink problemen met de andere bedrijven die hier al jaren zitten. Maar het bedrijf Jobsl is erg groot en heeft het geld om zich plaatsen te kopen om te staan en contracten aan te gaan met bv de Planai en dus daar mogen staan. Ook vaste prijzen, uniform gekleed personeel, nieuwe autos enz. En ze doen dus ook auto met chauffeur verhuren vandaar dat Jannick afgelopen zaterdag als prive chauffeur van een van de sterren die op trad op de opening van de Planai in een limousine mocht rijden. De limousine kwam vanuit Graz en ook de kleding die Jannick aan moest , je kent het wel kostuum en pet enz. Afgezien van het goede salaris heeft hij uiteraard ook fooiengeld, soms weinig soms veel. Maar hij moet een jaar vaste lasten inlopen want tja geen werk geen geld en nog steeds niets gehoord van zijn McD geld-
Je moet eigenlijk hier in de winter voor het hele jaar geld verdienen.

9 december 2011 21:02 | Door: Tomas Hey Nicolette, Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heb weer erg veel zin in de wintersport, kan eigenlijk niet wachten tot ik weer in de sneeuw sta, maar moet daarvoor nog wachten tot Reit. Hier in Groningen zie je het soms hagelen, maar het blijft nog niet liggen. Wel jammer. Misschien een leuk filmpje voor Jannick: http://www.youtube.com/watch?v=YG48U5iPESA Erg interessant filmpje over de klantenservice van een taxichauffeur. Groetjes, Tomas