REGEN met hoofdletters

Al zeer vroeg wakker om 5 uur. Het lukte niet om in slaap te komen dus wat dommelen tot 7 uur. Dan een rondje ontbijt tv (in een uur heb je het allemaal gehaddan begint het opnieuw)). Opgestaan, douchen en ontbijten. Dan een kop koffie en wachten tot Jan ook klaar is. Het is bewolkt maar ook een hoop blauw en nu geen wind.
We waren naar Liezen gereden en hebben een grote ronde gemaakt. We begonnen bij de Lidl, Action, kika, Obi en dan aan de andere kant penny en terug naar huis . maar eerst in de Eli Dober Kebab gehaald en voor Jannick ook meegenomen. Jannick is ziek heeft oa een oorontsteking en gewoon even noem het maar burnout. Hij is bij de huisarts van de week al g eweest en heeft zich hulp gehaald wat al een zeer grote stap voor hem is. Hij mocht deze week niet werken.
In de middag kwam hij koffie drinken en ik heb 2 wassen gedaan en zo was de dag weer om.
Het weer is om te huilen , de regenbuien enorm. koud is het niet. Verschrikkelijk hoe het in Duitsland Belgie en Nederland is maar wij lijden al een paar jaar onder die waterextremen. Viel er nu in Duitsland 180liter per vierkante meter bij ons was het meermaals 240liter. Waardoor we ook al meerdere malen grote rampen hier hadden. Het zal niet beter worden de komende jaren , ik ben bang alleen maar erger. Als het water langzaam stijgt had men tijd, niet zoals het nu steeds is complete vloedgolven die alles meenemen op hun weg ook in de bergen. Een greppel water die een kolkende Bach wordt en een kleine Bach die een kolkende rivier van 50 meter breed wordt. De schade is na jaren nog te zien. Er was weinig aandacht voor buiten Oostenrijk nu treft het dichter bevolkte gebieden , treft het ook gelijk veel mensen en vallen er veel meer doden.
Morgen weer een dag hopen op beter weer.