Eerste adventszondag

Oostenrijk, Kleinsölk

Zondag 27 november
Eerste adventszondag, het eerste kaarsje kan aan. Het is ook het enige wat je aan de naderende feestdagen doet denken. Ik heb een lampjesketting op het balkon en de sneeuwsterlichtgordijntjes voor de ramen in de keuken en huiskamer. De kunstboom staat nog onopgetuigd in de huiskamer want nadat hij was aangekomen moesten we die controleren en geen zin om hem weer in te pakken dus er staat een besneeuwde boom in de kamer. De enige sneeuw die we momenteel kennen.
Het adventsstuk op de tafel en in de hal en aan de deur adventsversieringen. Wel gezellig in de avond.
Vanmiddag eens in Ramsau gaan kijken, ik heb dus in de sneeuw gelopen ook al was het maar een klein baantje. Er werd gesprongen op de schans en er zijn busjes overal vandaan die hier komen langlaufen. Voor de rest een uitgestorven dorp , alles dicht. Had hoop dat de Kulmwirt open zou zijn want een Kulmkrapfen die smaakt maar ook nog dicht.
Dan even gaan kijken of Marleen en Rien thuis waren en daar thee gedronken-
Weer naar huis waar de katten al met smart op hun avondeten zaten te wachten.