Jan en Jannick allebei weer thuis

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Jan mag weer naar huis, hij komt met de trein want Jannick heeft de auto mee naar Eisenerz en die is pas laat thuis vanavond.
Angela sorry dat je geschrokken bent maar ik heb 5 mei al aangekondigd dat pa naar de uroloog moest en daarna dat hij naar Salzburg naar het ziekenhuis moest, ook dat hij geopereerd ging worden. Ik nam dan ook aan dat je het wist.
Schrijf elke week toch zeker wel in onze weblog.
Jannick had gisteren de hele dag testen, zelfs in de avond nog. Had hij zugwagentest bleef er een draad achter een uitstekende schroef hangen heeft hij tot zijn pech zijn vinger geblesseerd.
Hij kon die test ook niet meer daardoor maken.
Vandaag moet hij schooltest doen en daarna rolski en looptest. Hij moet 8 km lopen.
Onderweg naar huis zou hij met de jongens in Liezen gaan eten bij MCD.

Jan was tegen 14 uur thuis en Jannick kwam tegen 21 uur thuis. Hij had wel 2 meerijders maar andere 2 biatleten, 1 uit Ramsau en 1 uit Rohrmoos. Springers moeten morgen in Villach nog springen. Jannick is wild van Eisenerz. Hij vindt het er geweldig. Totaal andere sfeer dan Schladming ook in het internaat. Er is een grote tv ruimte waar je ook kan poolen en tafelvoetbal spelen. En daar staan allemaal grote ligzakken waar ze allemaal op zitten en liggen, meisjes en jongens. Grote pret. Dat heb je in Schladming niet. Ze slapen in stapelbedden met 4 op een kamer. We weten nog niet of Jannick dan tot zijn 18e of tot het einde van zijn school daar kan zijn. Hij heeft geen extreem slechte cijfers gekregen , er waren er die voor onderdelen een 0 kregen, hij had geen enkele nul, alleen een 1 verder allemaal goede cijfers. Ook zijn schoolonderzoeken heeft hij goed gedaan. Hij heeft de 8 km in 32 of 33 minuten gelopen. De snelste was er in 28 minuten. Hij kreeg de complimenten voor zijn goede dubbelstokken bij het rolskiën.
Nu begint het wachten, Jannick zal het binnen 10 dagen moeten horen.
Hij heeft voor EDV gekozen als schoolopleiding. Computertechnicus. Hij is de enige die voor deze opleiding heeft gekozen. Er was ook een biatleet die al een plaats in Schladming heeft gekregen. Maar die zei dat als hij een plaats in Eisenerz krijgt hij daarheen gaat. Er waren 32 atleten die toelating deden. Dat zijn voor alle disciplines, biatlon, langlauf, noordse combinatie of springen. Er waren er 8 voor de biatlon.
Het is al een enorme eer als je toelating mag doen. Voor de plaats moeten de school, Oostenrijk, Steiermarken en weet ik al wie nog meer toestemming geven. Het is daar wel zo dat als je een plaats krijgt je de hele schoolopleiding die plaats houdt. Niet zoals in Schladming dat ze je maar eruit kunnen gooien. De meeste ouderen wonen wel op zichzelf in de buurt van de school.
Ze eten dan wel in het internaat. We horen het wel.
Jannick heeft een erg blauwe hand, maar volgens hem ziet het er al veel beter uit dan het er gisteren uitzag. Met arnica smeren en homeopathie pilletjes.
Het waren lange en zeer zware dagen, een veel zwaardere toelating dan in Schladming.
Hij moest vanochtend om 6 uur eruit. Hij was om half 6 klaar. Toen moest hij nog helemaal naar huis rijden. Ik heb respect voor hem. Hij wordt nu snel volwassen. Hopelijk ook in andere dingen.