En nog een zomerdag

Vanmorgen al vroeg wakker met kwart over 6 maar toch nog lang gedommeld en pas om half 9 opgestaan. Gelijk alles open gezet want het is nu al warm. Jannick en de kinderen kwamen en na zijn kop koffie ging hij met Sabrina naar de Ergotherapie. Opa maakte een boterham voor Theresa want die was laat opgestaan. Ingrid is weer aan het werk. Straks maar eens aan het ophangen van de rails in de kinderkamers beginnen dan kan ik kijken hoe ik uit kom met de gordijnen en beginnen met naaien. Bij die van Sabrina hoeven alleen de rand erop gezet te worden voor de haken maar die van Theresa moeten gevoerd worden. Jan was gisteren bezig met de plankjes die aan de wand van Theresa moeten komen daar kan ze haar schilderijtjes of fotos of wat dan ook opzetten en dus ook wisselen. Langzaam aan gaan we nu naar het einde toe maar we willen nu ook genieten van het mooie weer. Ik heb ook bericht gekregen dat de paardensticker voor de kast van Theresa verzonden is. Sabrina is dol op haar bed en Theresa is zo blij met haar EIGEN kamer. Het was hard werken en we zijn nog niet klaar maar ook ik ben heel tevreden met wat het geworden. En elke keer als ik de gelukkige gezichten van de kinderen zie ben ik het ook. Ingrid zei me dat het heel mooi is geworden en dat ze zich echt geen voorstelling kon maken.

Aan de van Gijzen familieapp is weer iemand toegevoegd Elly Geurts - van Gijzen . Ze had ook nog oude familiefotos van de van Gijzens. Elly is de dochter van Tante Tine en Ome Henk van Gijzen. Henk een broer van mijn Opa.
Van Gijzen 1 daar staan op
Links Willem Rijnsburger daar was Tante Bep mee getrouwd (gescheiden)
Tante Bep van Gijzen
Onbekend
Ome Willem van Gijzen
Dat was weer een stukje familie chronik. Bij de andere fotos staat op wie en wat.
Theresa had gevraagd of ik pannenkoeken wilde bakken en ik had voor ons en Jannick zalmrijst gemaakt. Dat was net genoeg met zijn drieen . De kinderen aan de pannenkoek en ook die gelukkig. Na het eten zijn Jannick en ik het nieuwe zwembad op gaan blazen en vullen. Jannick is dan wat gaan touren met zijn motor. Sabrina vindt het geweldig in het bad en die houdt het langer vol dan Theresa. Eerst heb ik haar in haar blootje laten spartelen maar ondanks de zonwering viel er steeds meer zon onder de wering. Dus haar een shirt aangedaan. Theresa vroeg Oma kunnen we een ijsje eten. Ze wist dat de Bofrost gisteren een doos gebracht had met hun favorite ijsjes. Dus Oma weer naar boven om ze te halen voor ons allemaal. Het was een 35 graden en het werd ons toch ook te warm dus sabrina uit het bad gehaald , Theresa was er al uit. Jan met hen naar boven en ik buiten wat opgeruimd en dan ook naar boven. De kinderen spelen wel en Theresa ging later in de slaapkamer tv kijken. Dan vroeg Theresa of ze nog pannenkoek mocht eten en ook Sabrina zat er klaar voor. Sabrina at werkelijk een flinke portie weg en samen met Theresa alles weg gegeten. Jannick kwam terug dus aan de koffie en daarna ging hij douchen want hij gaat met een vriend naar de Autokino. Ingrid was ook thuis gekomen en de kinderen met Jannick mee naar beneden. Helaas sloeg het weer zeer snel om en we kregen noodweer en daar zitten we nu nog midden in. Ik denk dat de Autokino niet doorgaat want het onweer is echt heftig en we zitten er recht onder. Het sloeg net in de kraan die achter ons staat en we hebben zo veel mogelijk dingen van het stroomnet gehaald want ook al ben je verzekerd we zitten niet te wachten erop. We hebben ook de vriezer er maar uit gehaald die is toch minus 20 en ontdooid niet zo snel. Hij is nokvol .
We zien wel wat het wordt .

Wat een leuke foto van de dames. 👸👸 De oude foto’s vind ik ook heel leuk.

Anja 2020-07-28 21:55:12

Dat Ingrid zich er geen voorstelling van kon maken is eigenlijk heel begrijpelijk, het is eigenlijk een echt Hollandse thema en voorstelling van de oude paardenstallen van hier, die zullen er in Oostenrijk echt wel anders uitzien. en wat leuk al die oude foto's, en echt heerlijk nu met het mooie weer, dat de kids weer kunnen genieten van een veilige tuin nu