Gelukkig nieuwjaar 2016

MEIN WEG

Ich gehe meinen eig `nen Weg ,
Manchmal auf krummen Pfaden –
Ich weis , ich kann mir oft dabei
Auch ganz gewaltig schaden .

Als Mensch , bin ich zwar Herdentier,
Doch denken will ich selber ;
Die für sich denken lassen sind
Im Grunde dumme Kälber .

Man muss , so heißt ein dummer Spruch,
Stets mit den Wölfen heulen,
Dann eckt man wirklich nirgends an-
Vermeidet Schmerz und Beulen .

Und trotzdem geh ich meinen Weg,
Ich weis , er wird oft dornig,
Denn der , der nicht ins Schema passt ,
Macht Volksverdummer zornig .

Gelukkig nieuwjaar 2016

Freitag 1.Jänner
Een nieuwe begin en daar gaan we aan werken.
De dag begon met de gordijnen open en zo waar heeft het heel licht gesneeuwd en ligt er een dun laagje wit. Misschien het begin van toch nog een winter?
Het bleek al bijna half 11 te zijn toen we opstonden en dat ontlokte me een WOOOOOOOOOOW. Dus een ontbijtje die dan maar ook middageten is en dan straks de restanten van de kaasjes, crackers enz. Daar komen we de dag wel mee door en we gooien niets weg.
Het gevoel dat de dag nog maar net begonnen is en het is al kwart voor 2.
Maar ik ben uitgerust en dat is toch wel belangrijk.
We hadden nog een kerstkaart van Anja en Rob gekregen maar verder in die hele week geen post gehad.
We besloten in de middag even op Ramsau te gaan kijken en Theresa mee te nemen. Bij ons was de sneeuw alweer weg maar daar is ook helemaal niets. Het was er eind van de middag 6 graden boven nul. In het stadion een rondje kunst met zo ongelooflijk veel langlaufers erop soort file langlaufen. En het is een heel dun laagje dus met zo veel erop maakt het niet beter. Theresa vond het geweldig want ze mocht in de sneeuw lopen. Helaas werd ik onwel en zijn we weg gegaan. Geen idee of het gekomen is omdat ik mijn hoofd eerder gestoten heb of dat ik zo erg last van mijn oren heb sinds het vliegen. Daar heb ik ook weer wat evenwichtsproblemen door.
Nog even op de camping gekeken niemand gezien en een poosje met Theresa bij de kinderlift gestaan en ze deed voor hoe het moest , ze wil zo graag. Maar dan moeten mama en papa wel voor haar skies gaan huren en een helm kopen.
Zo net een koppie koffie met een krentenbroodje gegeten en dan over een uurtje maar aan de kaasjes beginnen bij de brandende kaarsjes.

Gelukkig nieuwjaar Nicolette!!! Ook voor Jan en de rest van de familie!!!