Jan´s verjaardag bij de gemeente.

Gisteren nog een poos aan de administratie bezig geweest. Jan had een stopcontact gemaakt zo dat mijn printer en laptop aangesloten kunnen worden. Daaronder heb ik laden en die heb ik ingedeeld. Ik laat Jan zien en zeg daarbij dit stapeltje moet je opruimen in de mappen. Maar dat doet hij niet. Er ligt al enige dagen Gis papieren en ik zeg hem graag nu invullen en alles erbij zoeken. Hij is minstens een uur bezig maar heeft niet wat hij nodig heeft. Ik vraag hem wat zoek je dan? Dan zegt hij wat en dan vraag ik hem waar heb je dan ingekeken. Ik krijg dan van die vage antwoorden dat papier en als ik vraag weet je van wanneer dan zegt hij de laatste ja dat snap ik maar van wanneer is het. Dan zeg ik hem kijk in de stapel die ik vanmorgen aan je vroeg op te ruimen. Gaat hij weer niet daarin kijken. Ik zeg hem kijk in deze lade en in deze stapel. Nou daar weet hij niets van. Ik zeg hem dat ik het vanmorgen aan hem had laten zien en de vraag erbij dat hij dat moet opruimen. Allemaal niet waar. Hij wil er ook niet bij komen zitten als ik bezig ben dan kan hij vragen waar iets moet. Ik vind overal papieren die hij dan aanneemt en niet opbergt maar gewoon weer ergens neerlegd. Uiteraard ben ik die het kwijt maak.
Had Theresa gisteren alles verhuisd in de avond werd alles weer naar ons verhuisd. Geen ruim bed maar we slapen weer met zijn drieen. Ook goed. Het is hier nooit saai.

Vanmorgen om half 7 wakker van de wekker. Alle ochtenddingen en toen Jan Theresa was gaan weg brengen ben ik even gaan liggen. Ik had koppijn en nadat ik een uurtje had gelegen opgestaan, douchen en ontbijten. Ik voelde mij in ieder geval beter .
Theresa had in de mkiddag haar generale van de muziekschool in Sankt Martin en daar ging ze met Meli naar toe . Wij gingen naar het verjaardagsfeest van de gemeente dat is vanaf 75 jaar en dan 80,85 enz. Het was heel druk en Thomas Reingruber vertelde dat vanaf de herfst tot nu er 70 uitnodigingen waren uit gegaan en daarvan kwamen er 35 met een begeleider. Eerst een stukje Gröbming vroeger en nu. Dan aan de taart en aan de koffie. Daarna hebben wij een Radler gedronken . Jan werd als eerste naar voren geroepen want hij was de jongste. Hij kreeg een fles Gröbming wijn, ik een plant en 60 Euro aan inkoopsgeld van de gemeente. Die munten kan je alleen in Gröbming uitgeven. Dan kregen we nog belegde broodjes erg lekker. In principe kon je ook gewoon drinken maar voor ons was het wel goed zo. Aan tafel bij ons zat ook de buurvrouw Seebacher zonder haar man. Ze is ook 75 geworden. Ze vroeg aan mij ken je die dame daar aan de tafel. Ik keek en nee. Je woonde toch in de Sölk dus nog een keer de tafel langs gekeken en ja die ken ik , het was de moeder van Hannes. Dus ik zei haar ja bij haar hebben we gewoond. Dus nog even bij haar aan de tafel geschoven. Ik herkende haar gewoon niet , ze ziet er erg goed uit. Ze vertelde dat Hannes met zijn vriendin een dochtertje hebben van nu een jaar. Dat zoon Sebas het boerenleven heeft opgegeven en nu als machinist op de trein zit. En dus de banden met het boerenbedrijf heeft opgegeven en ook het contact met zijn vader. Tja de dochter van hem heeft al kinderen die ouder zijn dan zijn jongste kind.
Zo wordt je weer bijgepraat. Tegen half 6 zijn we op huis aangegaan. Was een leuke middag.

Mijn zussen waren met de nichten eten. Ik had ze eetsmakelijk gewenst en krijg dan een foto van hen met we sturen de rekening wel dan heb je ook het gevoel dat je erbij was. Jaja dat hadden ze gedacht.

We hebben het maar voor onze eigen rekening genomen😀