Helaas vakantie voorbij

Slovenië, Catez ob Savi

Helaas vakantie is weer afgelopen, we waren mooi op tijd klaar met schoonmaken en inpakken. We reden rond half tien met volle zon en prachtig weer weg. Met hoop dat we thuis ook mooi weer hebben. Onderweg in Liezen ook wat boodschappen gedaan en dan eindelijk thuis.
Onderweg werd het vanaf Maribor steeds donkerder en helemaal bewolkt en vanaf Graz regen. Er ligt nog veel sneeuw op de bergen. De katten waren waanzinnig van vreugde en Felicia liep als een dwaas door het huis te rennen en daarbij luid miauwen. We hebben ze eerst maar verwend met snoepjes en dan eten gegeven. Maar vooral veel aandacht. Het eerste was de wasmachine aan en even naar onze vervangers gebeld of het goed was dat we morgenochtend aankomen. Want we redden het niet om alles hier aan kant te krijgen en de wassen te doen enz. Ondertussen spullen ingepakt voor de camping en gelukkig is nu de Sölkpass open. Volgens het weerbericht komt er een hittegolf aan, die kunnen we wel gebruiken. In de avond kwamen Ingrid en Jannick een biertje drinken die ze zelf meebrachten dat was lekker. Het is een enorme graverij bij onze woning. Er is echt heel veel afgegraven. De koeien gaan weer naar de Alm en Hannes reed met zijn vrachtwagen de auto van Elfriede inelkaar. Tja de vrachtwagen is niet verzekerd ze doen er gewoon een kentekenplaat van een van de personenauto´s op. Nu zijn ze zelf het dupe. Elfriede ging compleet uit haar dak toen ze de schade zag.

Zaterdag 16 juni
Op tijd eruit want we hadden afgesproken om op 9 uur op de camping te zijn. Dat haalden we met gemak. Dan kennisgemaakt met de gasten, onze auto uitgepakt en onze spullen uit de berging gehaald. Dan toch om 14 uur nog een keer naar huis gereden om de rest van de spullen te halen. Dan ook bij daglicht het bouwproject bekeken. De eenden hebben 3 kleine eendjes, de kat twee jongen waarvan eentje al een oog kwijt is. We hebben het bouwproject bekeken , er is al tien meter diep gegraven voor de silo´s. Dan weer terug gereden en nogmaals auto uitpakken. Dan lekker gaan eten bij het restaurant met een groot glas Radler erbij. Nu het zo warm is gebruiken mensen de airco dus problemen. Jan is vanavond langs de mensen gegaan en heeft de afstandbediening uitgelegd. Er was nergens iets stuk. Ik heb ondertussen veel dingen een plaatgegeven en opgeruimd. Nou morgen weer een dag. Ik zat bij een caravan van gasten en Jan zat ergens anders bij de mensen.