Dag 7 laatste dag Catez

Slovenië, Čatež ob Savi

Freitag 7 September
Weer een schitterende zonnige warme dag, in de morgen wat boodschappen gedaan en even naar de ijzeren bruggen over de Sava en de Krka. Die waren de trots van de Oostenrijkse Hongaarse monarchie in 1906 en nu nog steeds van de bevolking van Brezice, ze symboliseren Brezice als grensstad en benadrukt het natuurfenomeen dat de Krka in de Sava vloeit, de brug over de Sava is 100 meter en die over de Krka 75 m. De stijl van de bruggen is Jugendstil. Om een mooi plaatje van allebei de bruggen te krijgen moesten we naar een andere brug en tijdens het rijden erover heb ik dan de foto moeten maken. Ook heb ik nog een typisch schuurtje die ze hier overal hebben op de foto gezet.
In de middag naar het buitenzwemparadijs want het was echt heet ondertussen. Dat blijkt ook wel want ik ben nu flink verbrand. We hebben het tot na vijven volgehouden .Dan terug omkleden en zijn we gaan eten in Dobova. We hadden gehoord dat het een paar kilometer van hier was en goed eten en veel voor weinig geld. Het was bij Hotel Paradiso. Nou rijdt je Dobova in en weer uit maar wij zagen kans het hotel te missen. Na enig zoeken toch gevonden vanaf de andere kant zagen we het bord wel. Het was er gezellig , groot en lekker eten en inderdaad veel voor weinig geld. Ik begon met een rundercarpaccio en Jan met Champignonsoep, voor mij een reusachtige portie en voor Jan een enorme bak soep met een schaal brood erbij. Dan hadden we mixgril genomen, daarbij allebei frites en ik een salade. Krijgen we dus allebei een bord met vlees , allebei een flinke schaal frites en ik een enorme bak met gemengde salade. Jan had een citroensorbet na en ik Vanilleijs met kurbiskernen en kurbisolie. Heerlijkkkkkkkkkkkkkkk. Ik een reusachtig biertje en Jan cola. Rekening 36 euro.
Nu zitten we uit te buiken. Alvast wat dingen ingepakt want morgen vertrekken we naar Sistiane bij Trieste en we willen dan in Llubjana gaan rondkijken. Dat is ongeveer halfweg. We hadden morgen nog de hele dag gebruik mogen maken van alles maar omdat we graag Llubjana willen zien gaan we toch op tijd weg.
Maar in ieder geval komen we volgend jaar hier terug.