Onze overwintering gaat door

Na een nacht in coma, ik ben geloof ik bij de tv in bed in slaap gevallen en werd ook niet heel vroeg wakker. Het heeft me wel goed gedaan. Ontbeten douchen en met Ingrid koffie drinken. Sabrina was lief en die bleef dan ook bij ons dan ging Mama in de tuin werken. Wel goed dat het regende maar alles groeit als kool- Ze heeft de randen gedaan waar het soms een halve meter was en het gras gemaaid. Op de plek van de struik die dood was staat nu een witte bessenstruik. Er staat nog een rode bessenstruik aan de voorkant die daar helemaal niet goed staat maar ja die was daar al. Die wil ze ook weghalen en een plekje achter geven. Ze had de bessen eraf gehaald en heeft nu 2 kleine potjes met aalbessenjam. Dan zijn er nog een framboos en een braam maar die moeten wachten tot er eindelijk een hek gezet kan worden en dat kan pas na de stenen. Die staan klaar aan de groeve maar ja nu de Baggerbestuurder nog.
Sabrina bleef bij Jan en ik de grote beurt aan de badkamer. Helemaal gelukt zelfs nog wat aan de keuken gedaan die voor morgen op het programma stond. De oven is nooit de grootste favoriet maar goed de oven en de achterwand bij het koken zijn klaar. Ik wissel dan gelijk alle borstels, dus dat was wc borstel, nagelborstel, tandenborstels, afwasborstel en wat ik zo tegen kom- Dat is sinds ik die dingen massaal bij de Action koop geen grote uitgave meer. Ik met Sabrina ook de tuin in en Jan even stofzuigen en bovenop de boiler voor me gedaan. Ingrid ondertussen water in het bad buiten gedaan dan kon het opwarmen voor Theresa.
Het was ongelooflijk zonnig en warm weer 29 graden en zelfs een hele blauwe lucht dus dat werd van de grilplaat eten op het balkon. Een gemengde salade , aardappelsalade, grilbrood en hamburger en een gril lapje vlees die ik nog in de vriezer vond. We hebben beide genoeg aan een halve hamburger en een half stukje vlees. Het was helemaal super om buiten te kunnen eten.
In de middag kwamen de voorspelde wolken want het weer blijft in de bergen zeer onbestendig.
Ik kreeg van Sonia de mevrouw in Spanje bericht dat haar tickets geboekt zijn en de vraag of we een paar dagen eerder kunnen komen. Dat was onze bedoeling ook al want dan kan je wegwijs gemaakt worden. We kunnen dus nu de reis gaan uitzetten en gaan regelen. Maar eerst nu aftellen tot Bianca , Peter , Nina en Bo komen. Dat duurt nog 3 weken. Maar we verheugen ons allemaal waanzinnig erop.
Theresa kwam binnen uitgespeeld buiten en wilde een dvd kijken en ze zal zo wel Scuala gaan doen.
Dat gaat nu al vrij goed alleen moet allen af en toe een woord verklaren en soms moet ik ook 2x luisteren voor ik weet wat de vraag is. Ze heeft ook nog haar avondbrood bij ons gegeten en ze is weer naar beneden. Nu vraagt Fiep zijn aandacht ligt tussen Jan en mij op de bank en wil graag dat we allebei ons best doen om hem tevreden te stellen. Dat proberen we dan maar. Het waait flink elke keer als er een bui overtrekt neemt het flink toe maar het blijft droog. Wel was het om 19 uur nog 25 graden maar onbehaaglijk om buiten te zijn.