Het jaar begint met perikkelen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Woensdag 14 januari
Jannick heeft weer eens perikelen met school. Hij had opgekregen dat hij op dinsdag,woensdag en donderdag naar school zou moeten en wel 2x op de ochtend en donderdag in de middag. Hij moet altijd alles strak plannen ivm werken en training.
Sinds hij niet meer in de trainingsgroep van school zit is het werkelijk een probleem.
Bleek maandag dat hij maandagmorgen naar school had gemoeten maar hij moest werken.
Gaat hij dinsdagmorgen naar school bleek hij ’s middags school te hebben. Er stonden nog veel meer leerlingen voor niets. Er komen er ook van ver , bv Bisschofshofen, ze kunnen dan nergens heen. Jannick heeft zich door Jan op laten halen want de bussen gaan hier met veel tijd er tussen. Maar ’s Middags moest hij weer werken. Hij had in ieder geval tijd om te trainen. Er komt geen berichtje van school, ze zetten niets op internet , wat dat betreft zijn ze hier compleet achterlijk. Jannick moet toch echt een week van te voren een schoolplanning hebben.
Ook moet hij volgende week maandag verplicht voor schoolgym gaan skien.
Niet echt een strak plan in de dagen voor de NK wedstrijden en de week daarna de Oostenrijkse kampioenschappen klassiek.
Hij moet dus van de directrice en ik wil het niet hebben. Een belachelijke zaak.Hij zou dan voor gym een onvoldoende op zijn rapport krijgen.
Hij heeft vannacht weer eens bij zich zelf geslapen, moest opruimen want volgende week komen de Hengstmengels logeren.
Vanmorgen dus eindelijk naar school en vanmiddag heeft hij een biatlongroep en kan hij gelijk ook zelf gaan trainen.
Het mooi weer is voorbij, het sneeuwt. Wel vriest het nog steeds hier.
We verheugen ons op volgende week als alle Nederlanders weer neerstrijken voor de sneeuwactiefweek en het NK. Dan zien we weer veel bekenden. Ook komt er hagelslag voor mijn ochtendboterhammetje mee. Dat kan ik dus echt missen. Er is wel chocopasta maar dat is geen hagelslag.
Doordat alles nu onregelmatig is schiet mijn sportschool er steeds bij in. Ik hoop vandaag tijd te vinden.
Eindelijk het laatste wasgoed van de lijn. Vijftien gasten is toch een aardige vracht wasgoed.

Het lukte dus weer niet om naar de sportschool te gaan, toen ik klaar was met boodschappen doen in Schladming belde Jannick al dar hij klaar was. Ik moest nog langs de genecoloog.
We moesten ook weer langs de Krankenkasse omdat mijn verzekering nu niet goed is. Ik betaal me scheel. Je ziet ze al wegkruipen als we er weer binnenkomen. Ze doen zo langzamerhand knap geïrriteerd. Zouden ze toch moeten nagaan hoe wij ons moeten voelen.
Het komt omdat we vanuit Nederland niet als gezin verzekerd zijn maar apart. Hier zou het gewoon 1 verzekering moeten zijn . Dus na 3 jaar zijn we er achter dat we alles apart moeten invullen en aanvragen. Maar ja dat verklaard niet dat Jannick dan weer bij Jan en dan weer bij mij verzekerd is. Volgens mij geven ze overal maar een draai aan. Als de schuld maar bij ons ligt.
Het duurde zo lang dat Jannick tijdgebrek kreeg want die moest van 13 tot 16 uur werken.
Dus naar huis , hij omkleden , ik zijn middageten maken, zodat hij dat onderweg naar zijn werk kon op eten. Omdat er zo veel mensen ziek zijn werd hij door het Rode Kruis gevraagd om vanavond te werken en een nachtdienst. Ze hadden niemand meer.
Dus Jan heeft hem gelijk meegenomen toen hij naar zijn werk ging.
Het is de hele dag blijven sneeuwen. Ik hoop dat Jannick een rustige nacht heeft, het is glad en ik maak me dan toch zorgen.