Ons jaar is weer gezegend

Christina ik wil geen discussie aangaan. Ik kan niets over Nederland zeggen behalve dat ze heel erg overal achteraan komen met hun maatregelen en inenten naar mijn idee. Wij zijn hier allang 3x ingeent en de 4e zal zeker ook komen. Wij hebben hier minimaal mensen die met die eenmalige ik geloof johnson zijn ingeent en die hebben nu ook 3 stuk met andere stof en ondertussen is iedereen die alleen met astra zenica was ingeent al na 4 maanden met een andere entstof de 3e . We hebben bijna geen volledig ingeente op de intensief en ook op de gewone Covid afdelingen weinig. Ik zie nu alleen de kindergezichtjes voor mij die 1 dag voor kerst hun vader aan de Covis verloren hebben. Die was niet ingeent en tegenstander.

Vanmorgen pas om 8 uur wakker en medicijnen en de katten en de tv aan in bed. Om half 9 kwamen Meli en de kinderen. Ze waren al eerder geweest maar wij lagen nog in coma. Dus hadden ze al beneden gegeten. Tot 10 uur samen gezellig doorgebracht en om 10 kwam Ingrid. Vlak daarna kwamen de Sternsingers bij ons. Ik heb mijn goede daad voor het nieuwe jaar weer gedaan. Nog tot half 12 met Meli gezeten en dan is zij naar beneden gegaan en ik gaan douchen en mijn badkamer gelijk poetsen. Daarbij brak ik de steel van de grote trekker. Op het lijstje voor een nieuwe steel meer kan ik nu niet doen.
Bijna 13 uur en nog bedenken wat we gaan eten. Ik heb wel het restant van mijn meloen gesneden en in de pot gedaan voor mijn smoothys. Dan in de koelkast tot ik nog ander fruit heb schoongemaakt. Maar nu eerts kijken wat eten wij?.
Dat werd het laatste beetje friet , met de laatste Salatherz, de laatste minischnitzel en een volle bak met stoofpeertjes. Ik heb heerlijk gegeten. Ik kwam een halve citroen tegen en een half bakje Heidelbeeren die gingen ook schoongemaakt in de smoothybak. Straks nog een sinasappel erbij en even door de blender. Dan vul ik de ijsblokjeshouder en kan ik weer even vooruit ,2 blokjes op mijn glaswater heerlijk. De koelkast raakt langzaam aan leeg.

Verder niet heel veel gedaan vooral rust, ik ben al sinds begin december niet in orde en ik kom maar langzaam op gang. Net zaten Jan en ik te dommelen toen er een enom lawaai begon en we beide zo wat van schrik op de vloer. Jannick was recht onder ons in zijn slaapkamer in het plafond aan het boren. Wakker waren we. Het is de hele dag druilerig weer en geen straaltje zon. neeuwgrens zakt op 1100 m. Later in de week zakt het nog meer en komt de winter terug.