Tour de Ramsau 2

Oostenrijk, Kleinsölk

Tour de Ramsau

Zaterdag 15 januari
Altijd stress op wedstrijddagen, Jannick heeft nooit ergens last van maar ondertussen sta ik op uitbarsten,er is altijd wel iets wat op het laatste moment nog gezocht of gedaan moet worden.
Dan naar het stadion en we gaan dan eerst naar Fit en Fun want daar kan hij waxen of heeft hij zijn spullen staan en vanmorgen was het dubbel hectisch want Reini belde of Jannick dan nog een poos kon werken want er is er weer een ziek geworden. Dus tot 10.45 had hij laserbiathlon. Jan was voor Reini naar het biatlonstadion om een mat te halen.En ik zeulde heen en weer met spullen van Jannick, sleutels van het bureau en andere spullen die Reini nodig had.Want als het bureau onbemand is gaat alles op slot maar als je dan iets nodig hebt moet je eerst degene met de sleutels zoeken en dat was in dit geval Freddi die gelukkig net met zijn cursist weer terug kwam.Ook het verlof van Gamsi die de hele dag vrij was is voor de middag ingetrokken. Vind hij ook niet leuk want hij loopt ook alle wedstrijden maar het is niet anders.

JORRAN we missen je als langlaufleraar!!!!

Dan opmaken voor de maraton die een uur later begon dan normaal.
Hij ging goed weg en de eerste ronde super daarna ging het moeizaam omdat dus het hele omhulsel van de skatingschoen die aan de enkel met een soort schroef vast zit gewoon helemaal los hing.Doordat iemand op zijn skies stapte en Jannick ook nog eens daardoor viel.Dader onbekend. Het schroefgedeelte totaal weg en dat voor nieuwe schoenen die 385 euro kosten.Kan niet gerepareerd worden dus de fabrikant moet ingeschakeld worden en Jannick heeft maandag een telefonische afspraak met iemand.Maar voorlopig zijn wedstrijd naar de .....Hij heeft nog gestreden voor wat hij waard was want hij wilde Haje niet voor hem laten finishen en dat lukte op de finishlijn ook nipt.
Hij was op de sprint 23e met een supertijd van 4.55 en het werd daar voorin op hondersten van seconden beslist.Met 80 man aan de start en een sterk veld, het complete nationale team van Kazachstan zat er voor en Merlin Liederen die top loopt en ook Gamsi met een 10e plaats top.
Vandaag was Jannick van de 210 starters 88e en van de junioren 4e.Haje werd dus 89 en 14e in zijn klasse.
Jannick loopt dan morgen nog de klassieke berglauf ongeveer 7 km met 340 hoogtemeters.Dan loopt Carolien als 3e starter van het team Visser.
Jannick loopt einzel alle wedstrijden voor de tour de Ramsau klassering.
Ik kan morgen niet kijken want Reini belde vanavond of ik morgen voor hem op het bureau wil werken. Dus ik moet om half 8 al in Ramsau zijn want ik moet eerst snel ingewerkt worden in het plansysteem . Als het goed gaat en ik het leuk vind zal het vast niet bij een keertje blijven. Reini gaat met een groep een langlauftour maken, Gamsi en Jannick lopen de bergloop en de andere zijn volgepland of ziek.
Dus niemand voor het bureau en als er niemand op het bureau is komen er ook geen leerlingen binnen.Ik vind het spannend en leuk.(ook al kan ik dan de wedstrijd van Jannick niet kijken)
Jan gaat dan onder aan de Ritis kijken en als Jannick voorbij is gaat hij met de stoeltjeslift omhoog om naar de finish te gaan kijken. Christina en haar zusje Tanja doen dat ook dus er is in ieder geval wel support voor hem.

15 januari 2011 21:00 | Door: Jan Klaassens Jammer, Jorran heeft tentamens de komende week. Hij had er op zich wel zin in om een paar weken te werken..

molenaar.ruesink 2017-05-05 16:55:38

15 januari 2011 22:01 | Door: Annemarieke Succes morgen!!!

molenaar.ruesink 2017-05-05 16:55:54

17 januari 2011 08:34 | Door: Bianca Leuk Nicolette dat je wat om handen hebt op het bureau!!!! Kusss

molenaar.ruesink 2017-05-05 16:56:09

15 januari 2011 17:56 | Door: jeannette in tirol heeeeeeeeeee dat is je mooi gelukt met die kop !

molenaar.ruesink 2017-05-05 16:56:38

15 januari 2011 13:35 | Door: Annemarieke Hoop dat je snel weer helemaal opknapt! Groetjes, Annemarieke