Tevreden gevoel vandaag

Montag 24.oktober
Lekker op ons gemak opgestaan, om half 8 kwam Theresa dag zeggen en een kusje geven en 2 kleine dropjes bij Jan halen. Van die hele kleine wiebertjesvorm.
Nog wat ontbijt tv en dan hop onder de douche. Dan eerst de krant lezen bij een latte dan pas aan de slag. Super mooi zonnig weer dus al snel de deur open .
Gestofd, gepoetst, Jan gestofzuigd voor me en helemaal tevreden met een schoon opgeruimd huis. Middageten kwam deels kant en klaar uit de vriezer met vlees van gisteren. Ondertussen alle groenten schoongemaakt en klein gesneden voor de wortel/zoete aardappelsoep voor morgen en daarna gekookt. Morgen alleen nog pureren en klaar zijn we. Vinden we erg lekker, dagje zonder vlees en heel veel groente. Jan heeft nog wat opgescharreld wat we voor de kast kunnen gebruiken en ach hij is bezig denk ik dan maar. Hoewel Ingrid en Jannick hem op de kast hebben gekregen met wat voor Ingrid opgeruimd is en voor Jan om moedeloos van te worden. Wordt wel weer opgelost moet wel als je onder een dak woont.
Nog even in het zonnetje gezeten maar de buurman kent geen middagrust wat hier wettelijk is en gisteren ook al geen zondagsrust normaal niet erg maar we zijn er soms blij mee want die man maakt altijd herrie. Waren we al blij dat hij in de tuin niet veel meer kan doen want het is constant maaien of wat anders als het maar herrie maakt. Nu weer stenen aan het zagen en weet ik wat niet meer. Sommige mensen wens je stiekum iets toe zodat er ook een keer rust is. Ja 1 week per jaar als ze met vakantie zijn maar nog geen 10 minuten na thuiskomst liep hij al achter de maaier.
Maar oh wee als jij iets doet wat hen niet zint.
Jan ondertussen naar zijn werk vertrokken en ik even tijd voor mezelf.
Gisteravond was ik wel nerveus met dat radioprogramma want je moet alles volgen via de telefoon maar met mijn gehoorapparaat in ieder geval meer zelfvertrouwen.
De zon verdwijnt nu al achter de berg en koelt nu snel af dus de deur maar even dicht gaan doen. Het is pas half 4 maar dat heb je zo met bergen.
Ik vind dat ik de week goed ben begonnen.
Nu de was nog even in de droger doen en dan is het genoeg voor vandaag,
Ik was nog vergeten de huisspin van Ingrid en Jannick te presenteren daar ga ik dus echt voor op de loop en nog gillend ook.