Eerste vakantiedag

Italië, Grado

Samstag 28. April
Beetje nerveus wakker na een heerlijk geslapen nacht met heel veel ruimte. Theresa sliep beneden in haar eigen bed want gisteravond was Mama ook thuis gekomen.
Op ons gemak opgestaan en van alles en nog wat gedaan worden . De laatste spullen inpakken en Jan ging de auto inpakken.Ingrid, Jannick en Sabrina gingen vlug even naar de apotheek en kwamen dan ook een vitaminedrankje voor Theresa brengen want nu ze zo slecht eet kan ze het wel even gebruiken. Ze had vanmorgen wel ontbeten bij Papa en Mama . Ze zat al in de auto voor we helemaal klaar waren. Ongeveer 10.15 op weg richting Villach en dat was balen want op de Tauernautobahn was Blockabfertigung. Het was super warm en dan sta je maar in de file omdat je moet betalen voor de weg dus grof genomen betaal je om heel lang in de file te staan .Om half 1 ergens gestopt voor toilet en gelijk een broodje eten. Theresa had voor we weggingen een nieuw gameboyspelletje van Papa gekregen dus daar hadden we geen kind aan. Ze wilde niets eten maar gelukkig wel voldoende drinken , snoepjes konden we niet aan haar kwijt. Ze mist haar voortanden en onder mist ze 1 tand en 2 doorgekomen en een wiebeltand die haar heel veel pijn doet,Dan staan er allemaal kiezen op doorkomen dus alles doet haar zeer. Fit is ze niet maar we doen het maar ermee. Ik geloof dat we ergens om half 3 op de Camping aankwamen. Aangemeld en zo dan mochten we gelijk de camping op naar Roan en we konden ook gelijk naar de Lodgetent. Het is een prachtige camping Villaggio Europa en we zitten helemaal achteraan en redelijk dicht bij het strand, We zitten een paar kilometer vanaf de oude stad van Grado. Er zijn best al veel toeristen maar het is ook een lang weekend voor veel mensen omdat 1 mei op dinsdag valt en een Fenstertag hebben. Daarom ook zo idioot druk op de Tauernautobahn.
We hebben ons eerst geinstalleerd in de tent, We mochten met de auto om uit te laden dan verplicht op een parkeerterrein. We hebben de Camping al verkend en zijn ook al naar de kampwinkel geweest want ik was wc papier vergeten. Je mag hier het water drinken maar in principe laat ik Theresa fleswater drinken en dat doe ik zelf ook.
Het was vandaag hier een 30 graden en we zijn na het avondeten nog naar het strand gegaan gewoon in korte broek en shirtje. Theresa was helemaal gelukkig want er was een groot speelding met allerlei glijbanen ook heeft ze schelpen gezocht en hele mooie gevonden. Dan weer terug spullen gepakt en gaan douchen, Opa heeft Theresa aangenomen en afgedroogd dan kon Oma ook even douchen. Opa gaat morgenochtend douchen.
Wel lekker dat we een eigen wc in de tent hebben. Er zijn 3 slaapruimtes eentje met een 2 persoonsbed en 2 met een stapelbed. Theresa slaapt in de middelste en uiteraard op het bovenste bed. Ze lag nog geen 5 minuten in bed of ze sliep. Hoe we dat weten ? Nou die snurkt zo hard dat zelfs de buren dat weten denk ik. Het is nu half 9 en heerlijk rustig. Laat maak ik het niet want ik ben wel moe. Nadeel van hier is er is geen internet althans ik ontvang in onze Lodge niets.