Lange dag

Oostenrijk, Schladming

Mittwoch 24.Mai
Zo dat was vroeg opstaan en dat bij dat flutweer. Gisteravond enorme wind, enorme hoeveelheid regen en flinke onweersbuien. We hebben de plantenbakken van het balkon gehaald want het was echt heavy.
Jannick kwam nog vrij snel terug van de Wasserrettung gisteravond. De man is dood gevonden in de Enns bij Öblarn. Waarschijnlijk zelfmoord gepleegd en dat ook zondagavond al. De brandweren zochten langs de Enns en de Wasserrettung in het water.
Om 6.45 op weg naar Schladming en we waren lekker snel dus om 7.15 bij de HNO . Ik dacht eerst nog misschien is er nog niemand maar ik belde en de deurzoemer ging. We waren de eerste en ik kon om half 8 gelijk als eerste naar de arts. Andere zalf gekregen voor de oren en de neus met antibiotica want het is allemaal ontstoken en dan voor de na weer mijn normale eczeemzalf. Heb in ieder geval nu geen jeuk meer want dat sloopte me. Dus supersnel weer thuis en dan tegen half 11 weer op pad naar Liezen. Wat inkopen gedaan ook voor Ingrid en de grilkippen gehaald. Ik helemaal blij vind ik bij de Möbelix een WMF steelpan uit de serie waar ik pannen van gekocht heb in de aanbieding van 90 Euro voor 20 dus gelijk eentje gekocht. Dan wilden we een broodje gaan eten bij de Spar maar er stond spareribs met gevulde ofenkartoffel op het menu inclusief soep en salade voor 5,90 Euro. Jan hoeft geen Spareribs mar oh ik ben er dol op en ook op de gevulde aardappel. Jan aan de broodjes met Leberkas en dan krijg je meer dan een centimeter dikke plakken erop en daar is hij dol op. Ze hebben er een lekkere bak koffie dus allebei blij. Dan toch naar de garage en ook daar waren we wat vroeger , de auto achter gelaten en aan de wandel naar Liezen. Het weer was niet lekker met spetteren en ik zei nog tegen Jan ach nu lopen we langzaam omhoog dan lopen we straks makkelijk terug. Tja toch liever naar boven dan naar beneden met harde tegenwind en spetteren maar terug moesten we. Ongeveer 1 ½ uur heen en weer gewandeld en dan maar in de wachtkamer van de garage wachten er is dan koffie en water en wat te snoepen wel uit te houden. De auto klaar zegt de dame bij het betalen U weet dat U schade hebt?? Jan zijn wenkbrauwen hoog , die van mij ook. De meneer van de garage zou het ons laten zien links voor. Jan en ik weer kijken kijken en kijken maar niets te zien. Komt de meneer zegt hij dat aan de onderkant waar Jan instapt een beschadiging is. Zelfs nu we het weten hebben we een vergrootglas nodig en zien we het nog niet goed. Het is ons wel goed volgens hem geen tragische schade maar moet er wel wat aan gedaan worden volgens ons is het wel goed zo. Terug naar huis en Jan nog snel een koffie en dan weer naar zijn werk.
Ik thuis nog wat administratieve zaken en daar werd ik niet vrolijk van.
Ik werd wel vrolijk van de Post daar waren de fotos bij van Nina hebben we cadeau gekregen van Bianca . Het verbaast ons elke keer weer als we de fotos bekijken dat ze al zo´n echte tiener is geworden.
Zei Ingrid me dat er een doos beneden stond die voor me gekomen was. Hardstikke blij met alvast 2 van de WMF pannen die ik gekocht had nu nog wachten op eentje die iets groter is.