Benauwd weer

Oostenrijk, Aich

Vanmorgen wakker voor de wekker en nadat we helemaal klaar waren kwam Jannick met Sabrina koffie drinken. Daarna heeft Jan mij naar Christine gebracht en later opgepikt want ik was een stuk terug gaan wandelen. Je wordt bij alles wat je doet drijfnat zo benauwd is het. Geen beetje zon alleen donkere wolken.
Jannick en Ingrid hebben vanmorgen hun hout gestapeld daar waren ze sneller mee klaar dan wij want hij moeten een etage hoger.
Dus de houtkachels kunnen weer branden. Jannick heeft nu ook wel de pelletverwarming ingeschakeld zodat als het in de vroege morgen erg koud is hij aan zou moeten slaan. Ik vind de houtkachel altijd gezellig in de avond, het wordt weer kaarsjestijd heeft allemaal zijn eigen charme.
Jan moet iets aan de auto doen dat had de keuringsmonteur al in mei tegen hem gezegd. Dan weet hij schijnbaar niet wat hij er mee moet aanvangen maar raad wil hij niet . Dus gisteren had hij gekeken maar hij kan er niet goed bij. Dus ik had hem gezegd vraag Jannick of de auto op zijn werk in de garage een keer kan staan want daar hebben ze een kuil.
Dus vanmorgen toen Jannick kwam zei ik tegen Jan je moet wat aan Jannick vragen. Totaal genegeerd wordt je dan. Dus ik begon er over tegen Jannick en wilde dat Jan het zou uitleggen aan hem wat hij precies wil en moet. Nou dan wordt hij een partij boos. Maar Jannick kijkt vanmiddag naar de auto en vraagt het dan aan de monteurs of het een keer kan. Dan helpt Jannick hem ook. Jan wordt steeds moeilijker en ik krijg er soms een sik van omdat hij alles wat hij moet doen laat liggen. Als hij iets niet kan moet hij het zeggen of hulp vragen of in ieder geval hulp accepteren. Ik kan ook niet alles.Maar ik ken mijn beperkingen.
De auto moet voor de winter begint gewoon klaar zijn anders heeft hij na de winter een ernstiger probleem en kan het ook veel gaan kosten.