Snik heet weer en tropische buien

Oostenrijk, Schladming

Samstag 28.Mai
Vandaag zijn Laura en Angela jarig, happy birthday en geniet er van.
Al vroeg op na een redelijke nacht., gelukkig kon ons raam open blijven in de slaapkamer want de wind stond aan de andere kant. Gisteravond brak er flink noodweer uit, veel regen, veel onweer en dus veel wind.Het kwam gelukkig niet vol bij ons maar toch de kaars maar neergezet maar gelukkig niet nodig gehad. Vanmorgen kwam Dominiek om 8 uur en gelijk in de auto gestapt naar Schladming want ik moest voor verbandwissel en controle. Zag er goed uit en mag tot woensdag weg blijven.
Dan weer terug naar huis en in Gröbming nog wat inkopen gedaan. De nieuwe Spar en Landmarkt zie je al bouwen , op het terrein aan de achterzijde van waar het nu staat. Het oude is nog geheel open. De kleding
L & M gaat voorlopig naar de oude Schlecker maar is nu ook nog open.
Thuisgekomen stond Theresa al op ons te wachen en Ingrid zei dat ze ongenietbaar was en maar bleef vragen waar Opa en Oma waren. Papa is na de nachtdienst van het RK naar de brandweer daar blijft hij tot morgen om de meiboom te bewaken , de komende 2 weken mag die gestolen worden. Ik denk dat ze vanavond zo veel gedronken hebben dat je de boom gewoon weg kan halen.
Ingrid had lekker gekookt voor ons allen aspergesoep (verse asperges) Geschnetzeltes van kip en ananas met rijst en chocoladeijs met aardbeien toe. Dan een poos onder de parasol in de tuin maar dan naar binnen gewoon te warm en Dominiek en Theresa hadden knalrode koppen van het rennen in de warmte. Theresa bleef beneden en Dominiek op de bank bij ons.
Ik moet echt uit de zon blijven want ik krijg anders flink last van mijn hand.
Nu trekt het weer met wolken dicht en er kan weer noodweer ontstaan, laten de kaarsen maar staan.