Een goed begin van de week is het halve werk.

Vanmorgen pas tegen 8 wakker en goed geslapen. Nog een beetje ontbijt tv en dan opgestaan. Douchen en gelijk de hele badkamer gepoetst dan heb ik dat maar gehad. De wasmachine met een reiniging aangezet. Dan een koffie gemaakt voor mezelf en wat te ontbijten. Ondertussen de ontkalking in de koffiemachine gedaan en het aangezet. Dat doe ik eenmaal in de 3 maanden en de dag vervalt op de 1e oktober dus het past goed vandaag.Dan alle borstels vervangen, tandenborstels,wcborstel.afwasborstels enz. Het weer past vandaag prima voor schoonmaakwerkzaamheden in huis. Het zeikt van de regen en zeer veel nevel. Ik keek naar buiten en dacht hu waar zijn mijn ramen zo beslagen van? maar zo dik was de mist dus. We haalden zelfs het nieuws dat er zo veel in de regio is gevallen vannacht.
Dan besloot ik aan de wandel te gaan omdat ik groene zakken bij de gemeente moest halen. Nu we geen composter meer hebben moet het in de groencontainer dus handiger om zakjes te gebruiken. Vandaar richting Spar waar ik bij de Landmarkt viooltjes heb gekocht. De bakken zijn zo kaal, ik houd veel van heide planten maar de kat vreet eraan en geen idee of ze giftig zijn voor een kat. Dan richting MEZ en vandaar naar huis in flinke pas want ik moet weer wat conditie krijgen. De laatste tijd en hoge waarden van mijn Hachimoto brachten me ook de nodige kilos. Ondertussen 5 Kg ervan kwijt .
Thuisgekomen eerst een Latte en dan begonnen aan het eten. Jan de restanten van gisteren en ik een stukje biefstuk met salade. Dan samen met Jan gegeten en ondertussen al half 2. het is maar 17 graden en nu in de middag klaart het iets op.
We mogen het weekend de kinderen hebben (dan moet Ingrid werken ) Ze brengt ze vrijdagavond en ik of Jan brengen ze dan maandagmorgen naar school . Dat was het dan weer.
De viooltjes in de bakken gezet, de vaatwasser weer leeggeruimd en gevuld. Zo komen we de dag wel door.
Ik werd gebeld door mijn praatmevrouw en ik heb morgen weer een afspraak. Zo vullen zich de dagen ook weer.
Een zeer rustige middag verder en om 4 uur de houtkachel aangemaakt dan wordt het snel behaaglijk.

heide is niet giftig, ook schapen, koeien, vogels eten van de heide., samen weer een prettige week gewenst